Toolboxcomponenten beschrijven in een stuklijst

Hoi allemaal

Ik wil de beschrijving van de onderdelen van de gereedschapskist laten verschijnen in de nomenclatuur van een assemblage en hiervoor heb ik (voor CHC-schroeven ISO4762 alleen tot nu toe) een beschrijving ingevuld voor elk van de configuraties van dit type schroef (via de export van de gegevens naar een Excel-bestand, vervolgens de import van hetzelfde Excel-bestand na wijziging). Ik heb ook de weergaveopties van de toolbox ingesteld (deel 3 - gebruikersinstellingen) om de "Beschrijving" als beschrijving in de naam in te stellen.

En niets. Dit is precies wat ik kan weergeven in de kolommen van mijn namen:

- Type woning Artikelnummer

- Type gereedschapskist: Specificatie

- Type gereedschapskist: Standaard

Niets met het gereedschapskist eigenschapstype: onderdeelnaam.

In het componentbestand zijn er geen eigenschappen, algemeen of configuratiespecifiek, die worden ingevuld.

En ik heb echt de indruk dat er geen rekening wordt gehouden met de gebruikersparameters die in het configuratievenster van de toolbox zijn ingevoerd.

Ik heb een verzoek om ondersteuning ingediend, maar ik heb op dit moment geen bevredigend antwoord ontvangen.

Zou iemand mij kunnen helpen?

Bij voorbaat dank.

Ik heb mijn probleem gedeeltelijk opgelost:

Er wordt rekening gehouden met de gegevens die zijn verstrekt voor de beschrijving voor elke configuratie, maar de update wordt niet uitgevoerd op de componenten die al in een assemblage zijn ingevoegd. Het is noodzakelijk om ze te verwijderen en opnieuw in te voegen.

Aan de andere kant verandert er voor het onderdeelnummer, ongeacht de instellingen die in de weergave-opties van de toolbox zijn gemaakt, niets.

2 likes

Hallo

Is het niet mogelijk om de beschrijvingskolom toe te voegen als ik het goed begrijp?

Komt de eigenschap description voor in de eigenschappen in het 3D-bestand?

Als we de nomenclatuur verwijderen en opnieuw invoegen (in plaats van de componenten te verwijderen), wordt deze niet bijgewerkt?

Een oplossing die werkt:

http://compgroups.net/comp.cad.solidworks/toolbox-descriptions-in-a-bom/65832

@.PL

Ik heb de test gedaan, het verwijderen van de nomenclatuur en dan is het opnieuw invoegen ervan niet genoeg, je moet dit manip doen op de gereedschapskistcomponent in de assemblage.

Wat de link in het Engels betreft, is een van de voorgestelde oplossingen om de weergave-eigenschappen in de nomenclatuur van de configuratie te wijzigen en te kiezen wat u wilt weergeven. Deze oplossing werkt niet omdat de toolbox-component alleen-lezen is en daarom de wijziging niet bewaart.

4 likes

Deze pb had ik al gehad. Aan de andere kant hoeft u uw component niet te verwijderen. Maar u moet er een toevoegen (en vervolgens verwijderen) in de assemblage om de velden bij te werken.

cf: http://www.lynkoa.com/forum/3d/composants-toolbox

4 likes