Ontwerpcentrum op Draftsight

Hallo

Ik werk in een ontwerpbureau en we gebruiken Autocad om lay-outs te maken op plannen / doorsneden. Helaas hebben we niet allemaal Autocad en onze verkopers, die niet veel tekenen, hebben alleen Draftsight. Ik heb verschillende bibliotheken met blokken gemaakt in Autocad die we voor bijna elke tekening gebruiken. Het probleem is dat ik onder Draftsight niets kan vinden om deze bibliotheken te hergebruiken. Onder Autocad gebruiken we het Design Center om elk blok te zoeken en te integreren, maar ik kan het equivalent niet vinden onder DS...

Weet iemand of er een Designcenter-achtige functie is waarmee we naar believen blokken kunnen invoegen?

en zo niet, welke methode kan ik gebruiken om een gelijkwaardig resultaat te bereiken??

Dank je wel, Cdt,

Joss

1 like

Ik denk dat het voor autocad een volledige versie is (niet de lichte). Wat Drafsight betreft is dit in de basisversie niet mogelijk. Voor de Premium-versie (ik weet de nieuwe benaming niet) misschien, maar ik weet het niet zeker. De inhoud van betaalde licenties is onlangs gewijzigd.

Voor de blokken, traditionele invoeging, behalve dat je alle referenties moet kennen.

Iemand heeft een goed idee, ik heb ook interesse!

1 like

Hoi @ Joss.G

Blok- en laaggereedschappen

Zie deze tutorial

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/draftsight-bloc-et-calques

https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=yxhf9_oqgQU

@+ ;-)

1 like

Bedankt voor deze tutorial;)

(zelfs als ik nog steeds geen cijfer kan geven)

Cdt

Joss

1 like

Hallo

Er is nog geen Design Center voor DraftSight: het is een van de meest gevraagde verbeteringen, maar nog niet doorgevoerd.

De eenvoudigste, maar niet erg praktische, is om een dubbel scherm te hebben, twee exemplaren van DraftSight open te hebben (in Windows 7 moet je op het programma klikken met het wiel in de taakbalk) en een van de instanties te gebruiken om een DWG-bestand weer te geven dat alle blokken zou bevatten die het ontwerpcentrum zou bevatten!

Tip om je weg te vinden in deze enorme DWG die alle blokken zou bevatten:

Plaats een annotatie met de naam net onder elk blok om naar tekst te zoeken in DraftSight.

Helaas is er geen eenvoudigere oplossing!

1 like

Auw, ik vermoedde het, maar het probleem is dat onze verkopers geen dubbele schermen hebben, ze hebben er absoluut geen gebruik van^^

Anders, voor nu, is de enige manier die ik heb gevonden om een dwg te maken die bevat: en een grote bibliotheek met blokken, en verschillende presentaties met cartridges, ze openen het bestand in alleen-lezen modus elke keer dat ze een tekening willen maken en ze kopiëren en plakken rond het verplaatsen van de elementen die ze willen frames die de cartridge vertegenwoordigen: niet erg snel en niet erg praktisch...

CF-screenshot

design_center_type_draftsight.png