Hallo allemaal,
Omdat ik al een tijd niet actief ben geweest, wilde ik een onderwerp plaatsen dat door mijn hoofd gaat.
Ik zal jullie meningen verzamelen over de aanduiding van jullie schroeven (gepersonaliseerd of niet).
Om dit in onze BE-ontwikkeling te laten evolueren; Het is altijd goed om te zien wat er elders gebeurt en niet met oogkleppen
te werken.
Een voorbeeld hiervan wordt een M8x50 zeshoekige schroef gemaakt van gegalvaniseerd staal klasse 8.8 als volgt genoemd:
H-schroeven - M8 x 50
Als het roestvrij staal is, voegen we aan het einde A4 of A2 toe
Als het gegalvaniseerd staal is, wordt ZN toegevoegd
We voegen echter geen onderdeelnummer toe, misschien verandert dit met jouw feedback.
Alle bevestigingsnormen hebben een hoofdstuk voor aanduidingen. Naast de ISO 8991-norm
Gebruik je deze aanduiding? Misschien wat lang in een nomenclatuur?
Hallo @jhersard
Ik denk dat de manier waarop je bolts beheert onder SW nauw verbonden is met de manier waarop je bolts in je bedrijf beheert.
Bij ons hebben alle onderdelen een artikelcode, dus beheren we ook artikelcodes op de bouten.
Voor het invullen van de BOM onder SW hebben we, naast onze artikelcode in één kolom, meerdere kolommen met labels. Als je specifiek wilt zijn, is het beste wat je kunt doen het voorbeeld van @FRED78 volgen en de aanduiding van de standaard nemen. Als je denkt dat het te majesteitsmatig is (wat waar is), kun je het verlichten zolang de gebruikers van het plan (klant, redacteur...) het begrijpen.
Het belangrijkste is dat je de meest volledige formulering mogelijk hebt (dus idealiter die van de standaard) op de documenten waarmee je je bouten kunt leveren (meestal CAPM).