Omdat ik een onderdeel wil maken dat lijkt op een cilinder met een afgeplat gebied, teken ik een cirkel gecentreerd rond de oorsprong en op een opeenvolging van parallelle vlakken, ik converteer de assen en teken achtereenvolgens een ellips met een horizontale hoofdas, een kleinere cirkel en ten slotte een nog kleinere cirkel. Alle cirkels en ellipsen zijn gecentreerd op dezelfde as.
Bij het gladstrijken lijkt het onderdeel vervormd.
Voor een goede gladstrijking heb je hetzelfde aantal punten nodig op al je schetsen.
Als je cirkel 4 punten heeft op 90° en je buitenste vorm heeft geen 4 punten op 90°, moet je punten toevoegen om een stuk te hebben dat niet vervormd is.
Ik weet niet of ik heel duidelijk ben.
Kortom, het zijn de stippen die de vorm begeleiden, dus deze moet ongeveer worden uitgelijnd tussen de verschillende schetsen.
Dank u allen. Ik was niet in staat om Lynkoa tussendoor te raadplegen, om de antwoorden te lezen.
Ik zal het bestand maandag bijvoegen.
Benoit.If's antwoord gaat in de richting die ik deed. Ik merkte punten op die zichzelf in een draai plaatsten en ze haastig verplaatsten, waarbij het stellen van beperkingen faalde.
Met Autodesk Inventor was het gladstrijken veel eenvoudiger dan met SolidWorks. Het enige wat je hoefde te doen was de contouren te selecteren zonder bang te zijn voor ongewenste verdraaiingen.
@rn5193: Gladstrijken op SolidWorks kan enkele verrassingen bevatten (ik wil je niet demoraliseren !!).
Ik heb onlangs een closed loop smoothing getekend (1e en laatste deel zijn hetzelfde) en tijdens de reconstructies besloot SW de waypoints zelf te veranderen! Het volume kruiste dus. Ik ben niet nieuw in SW, dus ik drong aan en hij bleef aan zijn kant!
Het resultaat was om een geleidingscurve te tekenen zoals gespecificeerd in mijn eerste bericht.
GT22, ik begrijp je uitleg niet. Je begint met een beetje...
De schetsen hebben allemaal hun assen evenwijdig en georiënteerd en een loodrechte as is als richtingsvector genomen. Ze werden één voor één genomen. Er is dus geen reden om de punten op enigerlei wijze naar voren te brengen.
Sterker nog, waar komen deze punten vandaan?
Tot slot merk ik dat ik niet de enige ben die ruzie maakt.
Ik ben als volgt te werk gegaan (het begin is een beetje lang om de functies niet te verwijderen):
_Dérouler de afvlakkingsfunctie (met de +)
_Remonter de bouwbalk tussen 2 schetsen van de afvlakking.
_Message alert klikt u op "OK"
_Redescendre de bouwbalk precies tussen de laatste schets en de afvlakkingsfunctie
_Là je schetsen zien zonder de gladstrijkfunctie! (al deze regels daarvoor!)
_J hebben elke schets bewerkt om een stip bovenaan de cirkels te plaatsen.
_J tekende een nieuwe schets op het RECHTERvlak, met alleen een Spline die door alle hoekpunten van de gladmakende schetsen ging (met toevoeging van horizontale raaklijnen aan de uiteinden, indien nodig aan te passen)
_Redescendre de constructiebalk na de afvlakfunctie en voeg de nieuwe schets toe bij de geleidingscurven
_Pour termen van de beperkingen van vertrek en aankomst, leg ik ze bijna altijd op geen enkele op.