Desoriëntatie van het rechttrekken

Hallo

Omdat ik een onderdeel wil maken dat lijkt op een cilinder met een afgeplat gebied, teken ik een cirkel gecentreerd rond de oorsprong en op een opeenvolging van parallelle vlakken, ik converteer de assen en teken achtereenvolgens een ellips met een horizontale hoofdas, een kleinere cirkel en ten slotte een nog kleinere cirkel. Alle cirkels en ellipsen zijn gecentreerd op dezelfde as.

Bij het gladstrijken lijkt het onderdeel vervormd.

plan_aiguille.jpg

Kun je meedoen?

7 likes

Hallo

Kunnen we het beeld van 3D hebben? 

2 likes

Hallo

Zorg ervoor dat alle schetsen alleen een gesloten omtrek hebben en dat het gladstrijken "zo kort mogelijk" tussen elke opname wordt gedaan.

Zijn uw geleidepunten in uw Smoothing-functie uitgelijnd? (zie bijgevoegde afbeelding)

Deze punten kunnen handmatig worden geplaatst ("snatch") of op schetspunten worden geplaatst.

U kunt ook een schets door uw secties tekenen die als geleidingscurve zal dienen.

screenshot183.jpg
7 likes

Ja zoals gezegd + top post je bestand of op zijn minst een screenshot van je schetsen op deze as net voor de afvlakkingsfunctie in ISO-weergave

Is uw gladmakende in oppervlak of volume?

Met de creatieve boom in beeld zou het geweldig zijn

@+ ;-)

capture_ecran_escargot_esquisse.png

Als je een beperkte spline op je schetsen hebt (op mijn afbeelding: cirkel - ellips - ellips - cirkel).

Je kunt zien dat de kromming van de geleidingscurve uit je schetsen "springt".

Dit gebeurt niet als de afmetingen van uw ellipsen lager zijn dan die van de vorige schetsen.

Misschien krijgt u het gewenste resultaat door alleen de buigpunten van de geleidingscurve te regelen.

2014-03-11__apercu_lissage.jpg

+1 met Benoit

Voor een goede gladstrijking heb je hetzelfde aantal punten nodig op al je schetsen.

Als je cirkel 4 punten heeft op 90° en je buitenste vorm heeft geen 4 punten op 90°, moet je punten toevoegen om een stuk te hebben dat niet vervormd is.

Ik weet niet of ik heel duidelijk ben.

Kortom, het zijn de stippen die de vorm begeleiden, dus deze moet ongeveer worden uitgelijnd tussen de verschillende schetsen.

S.B

Zonder onderdeel geen oplossingen mogelijk....

3 likes

Hallo

Dank u allen. Ik was niet in staat om Lynkoa tussendoor te raadplegen, om de antwoorden te lezen. 

Ik zal het bestand maandag bijvoegen.

Benoit.If's antwoord gaat in de richting die ik deed. Ik merkte punten op die zichzelf in een draai plaatsten en ze haastig verplaatsten, waarbij het stellen van beperkingen faalde.

Met Autodesk Inventor was het gladstrijken veel eenvoudiger dan met SolidWorks. Het enige wat je hoefde te doen was de contouren te selecteren zonder bang te zijn voor ongewenste verdraaiingen.

Het komt omdat je je schetsen een beetje te snel hebt geselecteerd

Het is supereenvoudig als je eenmaal je stijltang hebt gemaakt

Je begint aan één kant en zorgt ervoor dat je lijnen elkaar volgen via het punt op elke schets

In de werkbalk Evalueren heb je zebra en kromming waarmee je de harmonie van je rondingen kunt visualiseren

@+ ;-)

@rn5193: Gladstrijken op SolidWorks kan enkele verrassingen bevatten (ik wil je niet demoraliseren !!).

Ik heb onlangs een closed loop smoothing getekend (1e en laatste deel zijn hetzelfde) en tijdens de reconstructies besloot SW de waypoints zelf te veranderen! Het volume kruiste dus. Ik ben niet nieuw in SW, dus ik drong aan en hij bleef aan zijn kant!

Het resultaat was om een geleidingscurve te tekenen zoals gespecificeerd in mijn eerste bericht.

Het gladmaken van oppervlakken is effectiever en werkt beter voor sommige onderdelen

Getest en goedgekeurd

We gaan naar hogere limieten in oppervlakte

@+ ;-)

Hallo

Hier is het SolidWorks-bestand.

GT22, ik begrijp je uitleg niet. Je begint met een beetje...

De schetsen hebben allemaal hun assen evenwijdig en georiënteerd en een loodrechte as is als richtingsvector genomen. Ze werden één voor één genomen. Er is dus geen reden om de punten op enigerlei wijze naar voren te brengen.

Sterker nog, waar komen deze punten vandaan?

Tot slot merk ik dat ik niet de enige ben die ruzie maakt.

aiguille_cylindro-elliptisch.sldprt

Kijk naar de bijlage

Je hebt de groene stippen op elke schets

die een lijn moet volgen naar mijn voorbeeld, de hoge buitenvezel

@+ ;-)

capture_escargot_point_dorientation_du_lissage.png

Wat is uw SOLIDWORKS-versie ?

Als je in 2012 op het maximum zit, kan ik het je openen en uitleggen

of laat me je deel in 3D zien en ik zal je een vrijwel dezelfde maken, zodat je het waarom en hoe kunt begrijpen

@+ ;-)

nou ik heb je stuk gedownload dat je niet leuk vindt in je toneelstuk?

Ik zie geen flagrante fout?

Ik heb een kleine correctie van de punten op de curve

@+ ;-)

capture_zebrure.png

Hier is het resultaat!

Ik ben als volgt te werk gegaan (het begin is een beetje lang om de functies niet te verwijderen): 

_Dérouler de afvlakkingsfunctie (met de +)

_Remonter de bouwbalk tussen 2 schetsen van de afvlakking.

_Message alert klikt u op "OK"

_Redescendre de bouwbalk precies tussen de laatste schets en de afvlakkingsfunctie

_Là je schetsen zien zonder de gladstrijkfunctie! (al deze regels daarvoor!)

_J hebben elke schets bewerkt om een stip bovenaan de cirkels te plaatsen.

_J tekende een nieuwe schets op het RECHTERvlak, met alleen een Spline die door alle hoekpunten van de gladmakende schetsen ging (met toevoeging van horizontale raaklijnen aan de uiteinden, indien nodig aan te passen)

_Redescendre de constructiebalk na de afvlakfunctie en voeg de nieuwe schets toe bij de geleidingscurven

_Pour termen van de beperkingen van vertrek en aankomst, leg ik ze bijna altijd op geen enkele op.

_Vous valideren en je bent klaar!

Het deel is in SW2013.

aiguille_cylindro-elliptique_0-benoit.lf_.sldprt
1 like

@ Benoit maakt een screenshot

met je strepen en rondingen om het ding te visualiseren

we zijn niet allemaal in SW 2013

@+ ;-)

hier is uw aandeel in SW 2012

Ik zie niets ergs via de striemen en krommingen?????

@+ ;-)

aiguille_cylindro-elliptique_0.sldprt