Tekenen met Solidworks

Hallo, ik zou dit logo graag willen tekenen met behulp van de solidworks-software om vervolgens een dxf en een dwg te tekenen voor lasersnijden, 

Natuurlijk zou ik ook graag in staat zijn om de schaal te wijzigen zonder de verhouding aan te raken als de tekening eenmaal klaar is (hoe moet ik te werk gaan) is er nog andere gratis software om dit te doen? .

Bedankt. Vriendelijke groeten

received_10210992030613864.jpeg

Hallo

Persoonlijk gebruik ik voor mijn lasersneden  svg-bestanden  van inkscape.

principe:

Ik teken een dxf.

Importeren in Inkscape, schalen, kleuren toepassen op basis  van snelheden/vermogens.

en gesneden op een trotec. 

Inkscape is gratis en niet erg ingewikkeld.

Fijne dag

Chrtof

Hallo

Nadat het logo is gemaakt met behulp van de schetsen, is de gemakkelijkste manier om een blok van de verkregen schets te maken en dit zo in te voegen door met de schaal te spelen.

1 like

Hallo

Als het een logo is dat je in PDF kunt hebben, is er een kleine gratis software genaamd PDFtoDXF die PDF's naar DXF converteert.

Je zult voorzichtig moeten zijn met het oog dat verloren kan gaan omdat het niet vastzit aan de rest en moeilijk te centreren zal zijn, tenzij je het skelet bewaart ...

2 likes

Hallo 

Van mijn kant maak ik stencils in SW (een... Heel veel... Het is een gedoe als het gebogen is), maar ik kan tenminste beperken om schoon te zijn, in jouw geval zal ik geen beperkingen gebruiken.

1- Ik maak een rechthoek die mijn zorgvuldig gecentreerde tekening van tevoren omvat.

2- Ik kopieer de omtrek (aangezien de vectorconversie bovenaan niet werkt)

In mijn geval houdt mijn digitale niet echt van microbogen na de conversie van een spline, dus ik probeer alles in boog te reproduceren (niet altijd gemakkelijk: probeer niet tangent te zijn om onnodige lussen te vermijden)

3- Ik extrudeer bijvoorbeeld op 5 mm

4- Ik pas een schaal toe (waarmee je de kamerconfiguraties kunt gebruiken om meerdere schalen te hebben)

5- In een schets krijg ik alle contouren die ik op mijn onderdelen wil overbrengen. ( functie entiteiten converteren)

6- Bonus: Voeg een stressreferentie toe om uw onderdeel in een assemblage te kunnen platen

7- Noteer in een MEP het deel dat wordt gegraveerd

Als ik tijd heb, doe ik een tituto.

2 likes

@ AC Cobra 427

Ik denk dat in zijn geval alles in het rood eraf valt, dus geen probleem.

Anders moet het een functie hebben die de "zwevende" delen bindt, anders => 2 dxf/dwg lijnen

voor de kif ik hou ervan

Bekijk deze tutorial

http://www.lynkoa.com/contenu/tuto-cr%C3%A9ation-dun-model-laide-dune-image

bijgevoegd bestand SW 2017

@+ ;-)

in BANZAIIIII vergadering

ninja.sldprt
3 likes

een kleine test van de SolidWorks 2018 auto trace ... nog steeds zo ongeveer

2 likes

@ FUZ3D

naar mijn mening gaan we sneller om alles opnieuw te doen via X spline en rechts

Wat om zelfsporend afval te repareren

Zie mijn dossier hierboven

@+ ;-)

2 likes

Bedankt allemaal, in ieder geval zie ik dat het eindelijk gemakkelijk haalbaar is (jammer voor mij, ik gebruik solidworks 2014, ik kan je gt22-bestand niet eens openen

Ik kan het je geven in parasolid

Als je wilt?

Maar heb je de tutorial bekeken

er is alles uitgelegd Het is super eenvoudig

@+;-)

1 like

@gt22 Ik gebruik autotrace niet omdat het sinds 2009 nooit meer heeft gewerkt.

Aan de andere kant vermijd ik bézier-rondingen, ook al is het eenvoudiger, en ik ga direct in een boog, want graveren is minder vervelend dan een mechanisch onderdeel.

In mijn geval is het gewoon om fouten in de CNC te voorkomen en ook om lichtere programma's te maken.

Aan de andere kant, als er andere software bestaat om afbeeldingen te converteren, ben ik een nemer.

Ik keek snel naar de pdftodxf, maar ik kwam een online site tegen. 

We snijden een beetje intern, dus voor dit soort dingen importeer ik de afbeelding rechtstreeks in mijn programmeersoftware en het verandert het in een dxf!!

Hier, het is een geschenk!! Het enige wat je hoeft te doen is de schaal aan te passen!!

ninja.dxf