Hallo
omdat ik zowel een gebruiker van SolidWorks als Autocad ben, zou ik graag een manier willen vinden om gemakkelijker lay-outplannen op te stellen.
Om dit te doen, zou ik graag de voordelen van SolidWorks (3D-weergave, rendering, stuklijsten...) en die van autocad (tekensnelheid, eenvoudig formaat van elementen wijzigen) willen combineren.
Zou er een manier zijn op SolidWorks om snelle implementaties te maken door configureerbare en aanpasbare bibliotheekelementen te importeren die, indien mogelijk, automatisch of gemakkelijk naar elkaar toe kunnen worden gepositioneerd (een element automatisch op de vloer of tegen een muur plaatsen, bijvoorbeeld)?
De representaties die ik wil hebben, zullen slechts vrij eenvoudige visuals zijn om zowel noties van rommel als een commercieel beeld te hebben.
Ik dank u bij voorbaat voor alle hulp of voorbeeld die u mij zou kunnen geven.
Vriendelijke groeten
Hallo
Het maken van een bibliotheek in solidworks is mogelijk. Bovendien biedt het al veel configureerbare onderdelen in zijn bibliotheken.
Hetzelfde geldt voor het eenvoudig positioneren van elementen tijdens de montage. Stroomopwaarts is er echter werk aan de winkel. Om dit te doen, moet u elk van uw kamers openen en klikken op:
invoegen -> referentiegeometrie -> beperking verwijzingen ...
Vervolgens kiest u de oppervlakken en beperkingen die u wilt. Op die manier zal solidworks, wanneer u deze onderdelen in uw assemblage importeert, proberen ze voor u te plaatsen. Dit maakt het positioneren veel sneller (vooral voor schroeven...)
Fijne dag
5 likes
Hallo
zoals Matthieu zegt, is het met SW gemakkelijk om een speciale bibliotheek te maken en vooral als de onderdelen vaak terugkomen met een andere geometrie: de families van onderdelen zijn hier ideaal voor
voor het commerciële visuele kunt u met Photowiw lay-outs maken zoals voor een fotocatalogus
Dank u voor uw snelle antwoorden.
Mijn zorgen gaan minder over de grafische kwaliteit van mijn lay-out dan over de eenvoud om deze snel te maken van standaardelementen (waarom geen configuraties of families van onderdelen).
Er zijn inderdaad tools zoals Photoview of SolidWorks composer die mij bijzonder geschikt lijken voor illustratie van SolidWorks-modellen.
Wat betreft de creatie van de implementatie zelf, zou de methodologie die ik in gedachten heb als volgt zijn:
-Creatie van de omgeving vanuit een AutoCAD-plan, extrusie van de wanden en creatie van de vloer, ramen etc
- Importeren van standaard en vaste elementen (waarvan de afmetingen niet veranderen, eenvoudig bibliotheekelement)
- Import en aanpassing "on the fly" van standaardelementen, maar waarvan de afmetingen kunnen variëren.
In sommige gevallen kunnen de afmetingen inderdaad een familie van onderdelen vormen voor welbepaalde afmetingen. Aan de andere kant zal ik in sommige gevallen de afmetingen moeten aanpassen aan de omgeving (maatwerk maken). Ik zou dus in staat moeten zijn om mijn familie van onderdelen heel eenvoudig aan te passen om de dimensie in kwestie bij te werken. Wat dit laatste punt betreft, heb ik nog geen oplossing gevonden die naar mijn smaak eenvoudig genoeg is. Ik heb geprobeerd door vergelijkingsparameters, maar het verandert alle exemplaren van dezelfde bibliotheekonderdelen.
Wat betreft beperkingsverwijzingen, ik zal het proberen. Ik kende deze functie niet. Ik had eerder gezocht naar slimme componenten, maar het is niet geschikt voor mijn behuizing.
Dank u voor uw ideeën en advies.
2 likes
Het lijkt me interessant om de "light fashion" van blends eens onder de loep te nemen,
Of om een ontwerpmethodiek op te zetten met het Speed Pack.
Dat is het, dat is alles
Als de aangepaste componenten geen onderdelen zijn, maar functies (een set van functies) kunnen we eventueel overwegen om bibliotheekfuncties te gebruiken, dit is bijvoorbeeld haalbaar voor de installatie van ramen met hun frame in een muur.
Hallo
Als u recent SolidWorks gebruikt, kunt u de functie "Configuratie-uitgever" gebruiken!
Het is beschikbaar door met de rechtermuisknop op de configuraties sinds SW 2011 te klikken!
Het principe is om variaties te definiëren die een familie van kamers in een oogwenk zullen vullen!
U maakt bijvoorbeeld een deur met twee variabelen H en L die verwijzen naar de hoogte- en breedtemaat!
In de uitgeversconfiguratie geef je H en L aan.
Dit zal een familie van lege kamers voor u creëren.
Wanneer u vervolgens uw deur in een assemblage gebruikt, zal SW u vragen om H en L in te vullen en een regel in de onderdeelfamilie te maken die overeenkomt met de nieuwe dimensie!
Je vindt hier alles http://help.solidworks.com/2013/French/SolidWorks/sldworks/c_CfgPub_Overview.htm
@+
1 like
Bedankt Beaucou Matthieu en Coyote,
Ik heb je suggesties kunnen proberen en het blijkt dat de combinatie "Constraint reference" + "Configuration publisher" me een resultaat geeft dat heel dicht bij wat ik hoopte.
Dit geeft me iets heel efficiënts dat mijn stukken vrij snel in de ruimte plaatst en me in staat stelt om gemakkelijk te schakelen tussen mijn gemaakte standaarden in configuraties.
@Coyote: Kent u een manier om in een assembly een van de dimensies die door de configuratie-uitgever worden aangestuurd, direct te wijzigen door een waarde te schrijven die nog niet is gemaakt in de configuratietabel? Dat wil zeggen, creëer een soort "niet-standaard" zonder dat je de tabel in de kamer handmatig hoeft te bewerken.
Als je hier een antwoord op hebt, zou ik dan alle elementen hebben om mijn bibliotheek voor mijn implantaties samen te stellen.
Vriendelijke groeten
1 like
Hallo
De uitgeversconfiguratie maakt dit mogelijk als u deze in het begin zonder een kamerfamilie maakt.
U maakt een onderdeel, u maakt een uitgeversconfiguratie met behulp van de dimensies die u wilt beheren en vervolgens gaat u naar een modus die ik maak deelfamilielijnen in een oogwenk!
Persoonlijk gebruik ik het alleen in deze modus, nooit in de modus waarin ik bestaande dep iece families beheer.
In de help kun je echt beide modi vinden, maar als je nog steeds twijfelt, kan ik je een bestand doorgeven!
@+
Het werkt nu perfect de Configuration Publisher. Heel erg bedankt, het is echt geweldig!
Het duurt een paar seconden om het model te genereren, maar het is de afweging van de vrijheid van realtime configuratie meer dan waard.
Ik was in staat om de vervolgkeuzelijsten en vrije velden met tussenpozen te mixen voor meer precisie in mijn model.
@Matthieu: Ik heb gemerkt dat verwijzingen naar beperkingen niet werkten tussen twee entiteiten in dezelfde ruimte. Is dit normaal?
De referenties zijn perfect als ik bijvoorbeeld een meubelstuk in een kamer wil rangschikken. Het wordt rechtstreeks op de vloer of tegen een muur gemagnetiseerd.
Aan de andere kant kan ik het niet mogelijk maken om bijvoorbeeld twee planken uit dezelfde kamer (maar in verschillende configuratie) tegen elkaar aan te lijmen.
Dit creëert alleen een contactbeperking, maar als het mogelijk is, zou het ideaal zijn.
Tot slot, als ik de bankschroef tot het einde wil brengen, zou het dan mogelijk zijn om het zo te maken dat wanneer je het ene stuk op het andere klikt, het nieuwe standaard dezelfde parameterwaarden aanneemt als het eerste (bijv. diepte en hoogte)? In mijn geval zou dit enkele gelijkspelfouten kunnen voorkomen.
Nogmaals bedankt.
Je hebt me toch al veel tijd bespaard!
1 like
Hallo
Excuseer me voor het late antwoord, ik had je laatste bericht niet gezien.
Ik heb gemerkt dat om hetzelfde onderdeel met verschillende configuraties te beperken, het afhangt van in welke configuraties je het onderdeel plaatst.
Zo hebben we bijvoorbeeld kamer1 met config1 en config2.
Als er in de assemblage al deel 1 is met config1, is het absoluut noodzakelijk dat bij het invoegen van de andere config2, het onderdeel vanaf het begin in config2 is.
Helaas weet ik geen snelle en gemakkelijke manier om de configuratie te kunnen kiezen voordat ik deze invoeg. Van mijn kant weet ik alleen dat het stuk in dezelfde configuratie verschijnt als toen het werd opgenomen.
Dus als het onderdeel is opgeslagen in config1, moet u, nadat u het in de assembly hebt geplaatst, het wijzigen om het in config2 te plaatsen. Op deze manier zal er, wanneer u het onderdeel opnieuw plaatst (nog steeds in config1), geen onduidelijkheid meer zijn voor SolidWorks.
Voor de parameters die kunnen worden gewijzigd volgens de beperkingen, weet ik helemaal niet! Sorry.
Ik hoop dat mijn uitleg vrij duidelijk was.
Fijne dag.
4 likes