Zuivere ontsnapping tekenen

Hallo, ik zou graag hulp willen krijgen bij het ontwerpen in 3D van mijn uitlaat op Solidworks Student 2025 die ik op papier heb gemaakt om de hoeken en zijkanten te verfijnen, hartelijk dank voor je feedback.

Hallo Burt_Munoro,

Voor mijn PRT zou ik een 3D-schets met een spline doen, met de verschillende gewenste secties.
Voorlopig kan ik geen screenshots maken, maar zodra ik mijn hand op mijn pc heb, doe ik dat wel.
…@+.
Succes.
AR+.

Hallo,
Voor mijn deel kies ik ervoor om te beginnen met een 3D-spline en vervolgens een opeenvolging van vlakken + schetsen op elk vlak te maken om de functie " Boss/Gladde Basis" met een andere diameter op elk vlak te kunnen gebruiken

1 like

Wat is het uiteindelijke doel: een plan maken van elk vel met de pers of gewoon een realistisch 3D-plan hebben?
De basisbasis zal niet hetzelfde zijn afhankelijk van de behoefte.

1 like

Ik vind het een goede oefening in SW en als het bedoeld is voor vormoptimalisatie, zal het inderdaad een interessante stap zijn om aan een 3D-print toe te voegen.

Anders voor de ontwikkelde modellen, aangezien de dempers meestal van zeer dun plaatmetaal zijn gemaakt, zou het ongevouwen papier voldoende moeten zijn.

1 like

Hallo

3D-schets, maar ik begin met andere rechte lijnen om de traject te definiëren (afhankelijk van een spline, waarom niet). Met lijnen en eindpunten maakte ik plannen en schetsen waarin de secties werden gedefinieerd. En door dun te vegen creëer ik de oppervlakken.

1 like

Hallo @Burt_Munro ,

Is het voor een schaalmodel, een motorfiets (waarschijnlijk met de bijnaam... :wink: )?
Welke schaal, welke afmetingen? Hoe wordt het gemaakt?

Een mogelijke manier is om het oppervlak van de pot in een "rechte" versie te genereren (zie afbeelding hieronder), en de Solidworks Bending-functie te gebruiken om de 5 bochten te maken...
Het grootste probleem zal zijn om de hoeken te beheersen.

1 like

Uiteindelijk minder problemen dan verwacht.
Ook al is de buiging die Solidworks ziet niet glashelder.
Het is jammer dat de schetsen het lichaam niet volgen in zijn vervorming.

Resultaat bijgevoegd (SW 2022).

Escape.SLDPRT (2,2 MB)

2 likes