Een verzamelaar tekenen in SW

Hoi allemaal

Ik ben op zoek naar een verzamelaar in Solidworks. Namelijk een gebogen ronde buis waarop de andere gebogen buis aansluit zoals op het bijgevoegde deel.

Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen. Als het beter is om een schets te maken van de assen van het geheel, of om de buizen één voor één te tekenen enz...

Wat zou jouw ets zijn?

Dank u allen,

Ben

bmw_1000gs_y_inox.jpg

Hallo

De gemakkelijkste manier is om het te doen zoals in werkelijkheid. Je moet de hoofdbuis tekenen via een schets op een plan en de Diam van de buis aan het einde plaatsen en een baas/basis geveegd maken in het 1e deel, dan een tweede deel maken en een 3D-schets maken met de te nemen richting en aan het einde weer een plan maken om de Diam van de buis te plaatsen en een naaf/basis geveegd opnieuw uit te voeren, maak dan de montage. In deze kun je materiaal verwijderen op de kruising van de buizen en de functie doorgeven aan de onderdelen. Je zou het moeten kunnen als je een beetje weet over Solidworks.

2 likes

Je moet beginnen met een 3D-raster van de buisassen.

Doe dan een sweep en enkele aanpassingen

1 like

Voor het overige is de leidingmodule volledig afgestemd op uw probleem.

Er is een tutorial over SolidWorks.

En nogal wat video's op YouTube over dit onderwerp.

4 likes

Zoiets als dit

Zie in het bijgevoegde bestand een manier om verder te gaan

SW 2012 bestand

@+ ;-)

collecteur_bmw_1000_gs.sldprt
4 likes

Hallo

We werken, we werken aan de buis.

Voor dit soort dingen gebruik ik mechanisch lassen.

2 likes

Hallo

hier is een model met 3D-schets, het is aan jou om de hoeken en afmetingen aan te passen, het zou zijn om te proberen met de leidingmodule.

verzamelaar.sldprt
2 likes

@ een Leblanc

Ik denk dat het nodig zou zijn voor een beter luchtafweergedrag (drukval)

Creëer de minimale putvorming in de concentrische reductie

Ik weet niet zeker of dat via piping

Is het mogelijk om met korting een stiksel te maken?

Hetzelfde geldt voor het gelaste mechaniek

en wie + in beide is, we hebben onze bibliotheken nodig ;-)

@+ ;-)

2 likes

Je hebt gelijk Gt22, ik heb het gecorrigeerd, zie bijgevoegd.

collecteur_v2.sldprt
1 like

@ A.LeBlanc

Ik kan je bestand niet openen

Ik gebruik een oude SW 2012 versie

@+

Hier is de stap, en een afbeelding van de schets.

collecteur_v2 stap

Hallo 

Ik denk dat voor het eerste profiel een afgevlakte baas/basis de beste oplossing is, zolang je er maar een reductie op hebt (als je deze reductie negeert, kun je een geborstelde baas/basis doen ). Voor de andere twee profielen kun je werken met een 3D-schets en van een andere een geborstelde baas/basis maken , of je kunt nieuwe plannen en schetsen maken voor de richtingen.

Bijgevoegd is de test die ik zojuist heb uitgevoerd. 

collecteur.jpg
1 like