Ik ben op zoek naar een verzamelaar in Solidworks. Namelijk een gebogen ronde buis waarop de andere gebogen buis aansluit zoals op het bijgevoegde deel.
Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen. Als het beter is om een schets te maken van de assen van het geheel, of om de buizen één voor één te tekenen enz...
De gemakkelijkste manier is om het te doen zoals in werkelijkheid. Je moet de hoofdbuis tekenen via een schets op een plan en de Diam van de buis aan het einde plaatsen en een baas/basis geveegd maken in het 1e deel, dan een tweede deel maken en een 3D-schets maken met de te nemen richting en aan het einde weer een plan maken om de Diam van de buis te plaatsen en een naaf/basis geveegd opnieuw uit te voeren, maak dan de montage. In deze kun je materiaal verwijderen op de kruising van de buizen en de functie doorgeven aan de onderdelen. Je zou het moeten kunnen als je een beetje weet over Solidworks.
Ik denk dat voor het eerste profiel een afgevlakte baas/basis de beste oplossing is, zolang je er maar een reductie op hebt (als je deze reductie negeert, kun je een geborstelde baas/basis doen ). Voor de andere twee profielen kun je werken met een 3D-schets en van een andere een geborstelde baas/basis maken , of je kunt nieuwe plannen en schetsen maken voor de richtingen.
Bijgevoegd is de test die ik zojuist heb uitgevoerd.