Buigdetail

Hallo, ik moet het detail tekenen van een buiging van een rechthoekige buis van 120 mm breed en 150 mm hoog. Maar ik kan niet de vier zijden van de buis tekenen voordat ik buig. Ik geef je mijn plan. Dank je wel voor je hulp.
Boogvormige centrale stringertrap. SLDPRT (158,7 KB)

Hallo @Benjamin_Diffels
Kun je me iets beter uitleggen wat je wilt bereiken?
En kun je me een exemplaar geven in de versie van 2022?

Hallo;

Geef alstublieft de Solidworks-versie van het onderdeel aan dat ter download wordt aangeboden.
(al hoger dan in 2022... dus ik kan hem niet openen)

Je moet @ac_cobra_427 vragen of hij de originele tutorial vindt...

Ik kan het niet vinden op het Visiativ-platform...

Het verzoek mist context, misschien dit?
https://grabcad.com/tutorials/how-to-flatten-hss-tubes-in-solidworks-fast-and-easy

… De bewoording is vreemd: 4 zijden op een buis???

Sterker nog, ik moet een deel van een centrale stringer maken die gebogen is. Maar een rechthoekige buis gebogen maken is niet mogelijk. Dus is het beter om 4 platte platen te maken die gebogen zijn om een gebogen buis te vormen. En met behulp van het programma heb je de details van elk gerecht. Dit is een SolidWorks release uit 2026.

Een vierzijdige buis... En een buis buigen is niet mogelijk, dus maken we 4 platte bogen om een buis te vormen.

Het buigen van de rechthoekige buis kan wel, maar dat vervormt deze behoorlijk (en verandert daardoor de weerstand).

Je kunt een 3D-scan van je 4 secties doen: dit geeft je een geometrie, maar afhankelijk van de curves van de scan is het ook niet per se haalbaar (als alle stralen in hetzelfde vlak liggen, zou het goed moeten zijn, anders moet je waarschijnlijk de platen knippen / verbinden).

Hallo,
Voor mijn deel maak ik de 2 verticale vlakken (binnen en buiten radius) in plaatmetaal, niets eenvoudigers :wink: , en dan maak ik de horizontale platen overlappend met een kwart/kwart assemblage voor het lassen. Doe de DXF voor de laser en dat is het.
P1TEST. SLDPRT (136,8 KB)

Pa is erin geslaagd je kamer te openen (toekomstige versie)
Hier is een hoofdstuk om dit in plaatmetaal te maken. (SW2023)
Test devSpire.SLDPRT (420,6 KB)

Voor de schetsconstructie→ Propeller (x2)
We openen een 3D-schets, selecteren de eerste helix en zetten de helix om in een 3D-schets.
We maken een tweede 3D-schets met de andere propeller.
Daarna selectie van de 2 3D-schetsen en het selecteren van plaatmetaal, overgangsbocht (gevormde optie)

Gezien de beschrijving (buigen) en zonder het bestand te kunnen openen, kon ik niet raden dat het een debillard-operatie was (buigen op twee gelijktijdige assen)

Zou het met de windfunctie niet makkelijker zijn?
Maar ik zou het stuk moeten zien!

Hallo @Benjamin_Diffels ,

Hieronder volgt een voorstel om de stringer te modelleren in de vorm van 4 platen die de gewenste rechthoekige rechte doorsneden van 120 x 150 mm vormen:

• het creëren van een 3D-spline die de algemene vorm van het slib definieert (gele kleur);
  • generatie van de 4 vlakken door oppervlaktescanning van de zijkanten van de doorsnede (oranje kleur).
    Je moet de optie " Specificeer een richtingsvector " gebruiken voor de torsie van het profiel, door een verticaal segment te selecteren;
  • het maken van de 4 zijden van de stringer in de vorm van plaatmetalen onderdelen (turquoise kleur);
  • het afvlakken van de zijden van de stringer (roze kleur).
    Dit resultaat kan ook worden bereikt door de " ongevouwen " toestand van de plaatmetalen vlakken te activeren...
    Let op: deze vlakken zijn linkshandige oppervlakken, dus ze kunnen niet worden gevouwen. Afvlakken is een benadering.

De visuele kwaliteit van het resultaat hangt sterk af van de initiële spline van de stringer. Je hebt zachtheid nodig... :feather: :feather: :feather:

EscalierLimonCintre0_SW2023.SLDPRT (1,1 MB)