Is het mogelijk om te bepalen welke miniversie van SW wordt gebruikt om een bestand te openen zonder meerdere pogingen te hoeven doen?
Ik dacht erover om het bestand te openen met een min of meer eenvoudige teksteditor, maar waar moet ik dan zoeken?
Is het mogelijk om te bepalen welke miniversie van SW wordt gebruikt om een bestand te openen zonder meerdere pogingen te hoeven doen?
Ik dacht erover om het bestand te openen met een min of meer eenvoudige teksteditor, maar waar moet ik dan zoeken?
Hallo
A priori geen oplossing:
https://forum.solidworks.com/thread/46900
Anders is de eenvoudigste oplossing om te openen met de meest recente versie van SolidWorks en deze macro uit te voeren die ons vertelt welke versie(s) zijn gebruikt:
http://help.solidworks.com/2013/English/api/sldworksapi/Get_Version_History_Example_VB.htm
Hallo
Er is de MycadTools-tool: VersionHistory
Zie de bijgevoegde schermafbeelding.
Tot ziens.
Het lijkt mij dat SolidWorks moet worden gelanceerd om VersionHystory te laten werken, toch? Dus niet mogelijk zonder het bestand te openen, toch?
(Edit: onwaar, SolidWorks zou niet geopend moeten worden, nog geen antwoord op onderstaande vraag.)
En een versie die minstens zo recent is als het bestand? (niet mogelijk als toekomstige versie).
Klik met de rechtermuisknop op het bestand/de eigenschappen en kijk in het detailtabblad.
op de regel "Laatst opgeslagen met"
Afbeelding weergeven
als je SW 2015 hebt
Sommigen van jullie hebben misschien al eerder compatibiliteitsproblemen met SolidWorks ondervonden. Dit komt omdat een SolidWorks-bestand alleen kan worden geopend op een versie die groter is dan of gelijk is aan de versie waarop het voor het laatst is opgeslagen. De bestandsversie is dus een belangrijk gegeven als je gegevens uitwisselt met klanten of leveranciers die een andere versie van SolidWorks hebben dan jij.
Met SolidWorks 2015 kunt u een kolom toevoegen in Windows Verkenner waarmee u gemakkelijk en snel de versie van een bestand kunt achterhalen.
http://www.leguide3d.com/profiles/blogs/solidworks-2015-montrer-la-version-annee-d-un-fichier-solidworks-
@+ ;-))
@.PL: Nee. VersionHystory opent het bestand niet met SW.
@gt22 wees voorzichtig, sinds 2013 kunnen we een bestand met een hogere versie openen, maar het is slechts een geblokkeerd. equivalent zou ik zeggen aan een STL.
Onder windows7 onderaan de verkenner kun je de eigenschappen weergeven, en ook is er de typekolom die informeert.
Van mijn kant, als ik de versie niet weet, solidworks gesloten, dubbelklik ik op het onderdeel en het vraagt me welke versie ik wil gebruiken met de 2013,14,15 geïnstalleerd op mijn werkstation
@ Gerald ja ik weet met een eerdere versie SP5 kunnen we de latere versie openen +1
hetzij
2012 sp5 leest SW 2013 versie
2013 sp5 leest SW 2014 versie
2014sp5 gelezen SW 2015 versie
maar dat is niet het onderwerp hier, we voegen een kolom toe in windaube om de versie van SW te kennen
Zie bijgevoegde foto
De link toevoegen
http://www.leguide3d.com/profiles/blogs/solidworks-2015-montrer-la-version-annee-d-un-fichier-solidworks-
@+ ;-))
@gt22 moet u zich registreren om toegang te krijgen tot uw link.
hier is in beeld omdat het niet anders gaat
@+ ;-))
Dus @ Gérald heb je geprobeerd met je geïnstalleerde versie van SW 2015
Ik heb het geprobeerd, maar met mijn versie geen link voor SW laatst opgeslagen heks
Geef antwoorden, bedankt @+;-))
@gt22 nou Nee, ik heb deze link niet, maar ik ben in 2015 1.1 maakt het uit?... Daarom blijf ik op het typetabblad dat in mijn bestanden de versie laat zien die wordt geopend en in mijn tabblad waarop de gemaakte versie staat.
@gt22: Wees voorzichtig, geen retocompatibiliteit in 2015 vanwege de verbetering van bestandscompressie. Het is dus onmogelijk om een bestand uit 2015 te openen met de 2014 SP5.
Open het bestand met kladblok en zoek naar "_ M O _ V E R S I O N". Er zal een nummer direct daarna zijn, hier zijn de overeenkomsten:
SolidWorks 2004 2500
SolidWorks 2005 2800
SolidWorks 2006 3100
SolidWorks 2007 3400
SolidWorks 2008 3800
SolidWorks 2009 4100
SolidWorks 2010 4400
SolidWorks 2011 4700
SolidWorks 2012 5000
SolidWorks 2013 6000
SolidWorks 2014 7000
Fijne dag
Bedankt voor je antwoorden en sorry dat ik niet veel tijd heb om te reageren.
@Bart: blijkbaar heeft het te maken met SW2015, het is goed om te weten maar voorlopig installeer ik het niet... ;-)
@PL: Ik heb een swb-bestand gemaakt met de inhoud van je link, maar op dit moment werkt het niet.
@Remrem: Ik zal moeten kijken of we geen Mycadtools-licentie beschikbaar hebben
@Batch: Ik vind het leuk...
Ik had de methode gezien die Batch123 voorstelde, maar ik heb het getest en het werkt niet!
Bewerken: als het werkt, maar als je het opent met NOTEPAD++, moet je het eerst converteren naar UTF-8 (zonder BOM) vanuit het menu "Codering".
Maar met het normale notitieblok werkt het zonder aanpassingen!
Het werd ook aangegeven in de eerste link die ik plaatste!
Ik had dezelfde truc met Notepad++ ;)
Het is + snel om het te doen met Windows Kladblok.