Bepalen van het gewicht van een onderdeel

Hallo

Wat is de snelste manier om het gewicht van een munt te achterhalen? 

Bij voorbaat dank.

Hallo

Klik gewoon op shift-M voor Solidworks

3 likes

En voor Autocad, maak het onderdeel en zet het dan op een schaal... ;-)

5 likes

Mits de materialen goed geïnformeerd en toegepast worden (Solidworks)....

3 likes

Voor Autocad

Je kunt de methode van Archimedes niet gebruiken (snuiven)

Voor de goede orde, de vraag was of een kroon daadwerkelijk van puur goud was gemaakt of dat het goud was vermengd met een goedkoper metaal. Probleem om de kroon niet te beschadigen!
Archimedes zou eerst de massa van de corona hebben bepaald (m0 = 0,44 kg) en vervolgens de schijnbare massa terwijl deze in water was ondergedompeld (m' = 0,409 kg). Met behulp van deze twee metingen bepaalde hij de dichtheid van de kroon en realiseerde hij zich dat de kroon niet puur goud was.

Vriendelijke groeten

1 like

Je bent een lasteraar op Autocad.
Het onderdeel kan in 3D worden gemodelleerd en Autocad kan het volume meten, dus het moet nog worden vermenigvuldigd met de dichtheid.

1 like

Hallo

Dank u allen voor uw antwoorden.

@ sbadenis en  Zozo_mp → Op AutoCAD heb ik geen problemen met automatisch het gewicht van verschillende vaste stoffen (3D-volume) sorry, ik heb het formulier verkeerd ingevuld bij het maken van het onderwerp, mijn vraag gaat alleen over SolidWorks.

@ac cobra 427 → Thuis werkt Shift-M niet standaard. Dus heb ik deze sneltoets toegepast op de opdracht "Mass Property".

@ stefbeno → De methode die u beschrijft is correct, maar het is ook mogelijk om aan AutoCAD de gratis GeomProps-applicatie toe te voegen, waarmee u automatisch het gewicht van de geselecteerde vaste stoffen kunt verkrijgen (op voorwaarde dat u de juiste factor op de materialen hebt toegepast).

Ziezo, nogmaals bedankt voor je hulp als SolidWorks-beginner die ik ben.