Bepalen van spanningen in een lasnaad

Hallo

Ik heb de soldeerconnector gebruikt, maar met zijn beperkingen........... Een alternatief is om het cordon te maken met een gedefinieerd apothem, en een volume-sweep uit te voeren en statisch te zoeken naar de spanningen die zich voortplanten volgens de belastingen. Heeft iemand feedback van het testen op een fysiek onderdeel en een vergelijkende benadering met simulatie? behalve dat het bij Solidworks de meest relevante oplossing is om een kwalificatie van een snoer te behalen.

Fijne dag.

Spectrum;

mijn modellering op een 4 inch sterke Iso buis.

Ik heb geprobeerd de afzetting van de las zo goed mogelijk na te bootsen door de herhaling te combineren.

soudure_dn_4_pouces.jpg

Bij een tankproject met een buisskelet, bij het snijden onder een hoek van 45°, hoe moet de lasconnector worden aangesloten............ Bij voorbaat dank.

connecteur_soudure_oblique.jpg
cuve_structure_20x20x2_et_toles_de_5_mm_en_s235.jpg

Hallo Spectrum

Een lynkoa-bug om mijn bericht (opnieuw) te verwijderen

Ik heb niet de moed om opnieuw te beginnen omdat het onderwerp dat je aansnijdt complex is, maar om een lang verhaal kort te maken, we kunnen geen lasnaad anders beschrijven dan een niet-destructieve test achteraf.

Bovendien is SW zo psychorigide dat ik het opgaf om simu te maken op dit punt van soldeerconnectoren. Hetzelfde geldt voor het model. Ik maak alleen aantekeningen in de MEP en het past bij lassers die geweldige professionals zijn en zeer strikte certificeringen hebben.

Vriendelijke groeten

2 likes

Hallo Zozo,

Ik begrijp het helemaal, ik zal het juiste advies opvolgen en me beperken tot een statische studie zonder lasnaden van de assemblage die met elkaar in contact komen. Het is niet mogelijk om de werkelijke toestand van de las te reproduceren, die niet-constant blijft in zijn creatie....... Ik gebruik ASS EC3 met Excel om een theoretisch snoer te hebben. Ik zal niet langer proberen de waarden samen te laten vallen door berekening en simulatie.

Dank u voor uw openhartigheid.

Spectrum.

de gebruikte middelen.

https://notech.franceserv.com/calcul-assemblages-soudes.html

conception_calcul_assemblages_soudes1.pdf
nc080625dp01_-_plat_soude_en_t_par_deux_cordons_paralleles_soumis_a_force_oblique.xls
3 likes