Wil je een plaatwerk uitvouwen dat geen constante dikte heeft?
Als dat klopt, denk ik dat SW niet weet hoe het ermee om moet gaan. Aan de andere kant is het mogelijk om na het buigen materiaal te verwijderen. Alsof we de buis aan het bewerken waren...
SW kan namelijk alleen carrosserieën met een constante dikte voor plaatwerk beheren. Probeer 2 overlappende lichamen te maken (niet versmolten) en maak vervolgens je persen.
SW kan namelijk alleen carrosserieën met een constante dikte voor plaatwerk beheren. Probeer 2 overlappende lichamen te maken (niet versmolten) en maak vervolgens je persen.
Eerlijk gezegd zie ik het probleem niet: als je weet hoe je een eenvoudige buis moet uitvouwen, waarom zou je dan niet hetzelfde doen voor je overdikte
Zelfs als het bestand uit de 2014-versie is, begrijp ik de redenering en het past goed bij mij, ik wilde gewoon 2 lichamen hebben om mijn verwijderingen van toekomstige materie gemakkelijker te kunnen beheren.
Onberispelijk, ik ben erin geslaagd om de manipulatie opnieuw uit te voeren, aan de andere kant kan ik geen materiaal verwijderen zoals een langwerpig gat met de dieptewaarde van de extra dikte.
Ik heb geprobeerd de ontharingsfunctie te gebruiken door te verwijzen naar een vouw, maar niets.
Er is nog een andere oplossing, namelijk het maken van een "gravure" in reliëf op de buis, behalve dat de gravure eigenlijk zonder details is. Het werkt goed op Autodesk Inventor en zeker op SolidWorks