Het ontwikkelen van een koker met een extra dikte

Hoi allemaal.

Mijn probleem is het volgende: ik zou graag een buis willen kunnen ontwikkelen met een extra dikte (zie foto).

Ik weet hoe ik zelf een buis moet ontwikkelen, maar ik kan deze extra dikte niet creëren.

Bij voorbaat dank.

Vriendelijke groeten.

clim.jpg

Hallo

Door een gesmolten onderdeel te maken en vervolgens een vouw in te voegen, werkt het niet?

Hallo

Nee, bij het omzetten naar plaatwerk wordt de extra dikte weggenomen.

Wil je een plaatwerk uitvouwen dat geen constante dikte heeft?

Als dat klopt, denk ik dat SW niet weet hoe het ermee om moet gaan. Aan de andere kant is het mogelijk om na het buigen materiaal te verwijderen. Alsof we de buis aan het bewerken waren...

3 likes

Maar het is niet overgedragen naar het uitgevouwen, ik heb het gewoon geprobeerd... Geen gemakkelijke vraag:)

Als er geen "constantheid" in de dikte is, lijkt het mij dat SW dit volume niet als een plaatwerk beschouwt.

1 like

Hallo

SW kan namelijk alleen carrosserieën met een constante dikte voor plaatwerk beheren. Probeer 2 overlappende lichamen te maken (niet versmolten) en maak vervolgens je persen.

Vriendelijke groeten

3 likes

Hallo

SW kan namelijk alleen carrosserieën met een constante dikte voor plaatwerk beheren. Probeer 2 overlappende lichamen te maken (niet versmolten) en maak vervolgens je persen.

Vriendelijke groeten

Om te illustreren wat @Benoit zei, volgt hier een voorbeeld:

tolerie.sldprt
3 likes

Eerlijk gezegd zie ik het probleem niet: als je weet hoe je een eenvoudige buis moet uitvouwen, waarom zou je dan niet hetzelfde doen voor je overdikte

die je achteraf via merge nog eens naleest

je eindigt met je ontvouwen

@+ ;-)

Sorry GT22, maar ik begrijp niet echt wat je bedoelt.

Bedankt flegendre voor het voorbeeld, ik begrijp het beter.

Bouw de buis in plaatstaal met de grootste buitenste diàmeter, dan verwijder je geëxtrudeerd  materiaal aan de uiteinden.

Als het geschikt is...

clim.sldprt

Dank u, meneer Thuillez

Zelfs als het bestand uit de 2014-versie is, begrijp ik de redenering en het past goed bij mij, ik wilde gewoon 2 lichamen hebben om mijn verwijderingen van toekomstige materie gemakkelijker te kunnen beheren.

Bedankt

Aan de andere kant wil ik dat het bestand in de versie van 2013 de constructie ziet.

Bij voorbaat dank.

Hallo

Ik heb geen Solidworks 2013, ik heb geprobeerd een mini-tutorial voor je te maken.

Als u informatie mist, vraag het dan.

Cdt.

clim_1.pdf

Hallo

Dank u meneer Thuillez,

Onberispelijk, ik ben erin geslaagd om de manipulatie opnieuw uit te voeren, aan de andere kant kan ik geen materiaal verwijderen zoals een langwerpig gat met de dieptewaarde van de extra dikte.

Ik heb geprobeerd de ontharingsfunctie te gebruiken door te verwijzen naar een vouw, maar niets.

Weet je  toevallig waarom?

Bij voorbaat dank.

En door simpelweg materiaal te verwijderen "naar het volgende oppervlak" of "naar het oppervlak... " ?

Of klik op "Link naar dikte" in de materiaalverwijderingsfunctie?

Ja Benoit, maar als ik de tube ontwikkel verdwijnen de verwijderingen.

Vriendelijke groeten.

Er is nog een andere oplossing, namelijk het maken van een "gravure" in reliëf op de buis, behalve dat de gravure eigenlijk zonder details is. Het werkt goed op Autodesk Inventor en zeker op SolidWorks

Neem het voorbeeld van @flegendre op de voorpagina.

_Il creëert de gevouwen vorm (dunne extrusie)

_Insertion/Plaatwerk/Vouwen. Daar selecteert hij de rand en niet het gezicht > Zo verkrijgen we de 3 vouwfuncties

_Insertion/Plaatwerk/Uitvouwen. Daar kiest hij weer de rand

_Enlèvement materiaal om de "bewerking" uit te voeren

_Insertions/Plaatwerk/Vouw. Altijd de rand kiezen.

Daar krijgen we de uitgeklapte machinaal bewerkte machine.

Om de eerste 2 stappen te voltooien, kunnen ze in één keer worden uitgevoerd met de functie Invoegen/Plaatwerk/Gevouwen basisplaat

1 like