Ontwikkeld in Solidworks plaatwerkmodus

Hallo
Solidworks in plaatwerkmodus geeft me problemen om het afvlakken van een elementair profiel geldig te houden...
Laat het me uitleggen, ik heb een verbindingsprofiel waarvoor meerdere lagen aan de rand moeten worden gemaakt, maar deze hebben omgekeerde rotaties (het is geen probleem als je dezelfde buigoriëntatie behoudt met een nog steeds positieve hoek):

• Mijn configuratie bij het parametriseren van een plaat van 2 mm
  • een 16 mm v (naleving van de factor 8 van de dikte van de plaat, Amada-telraam van het machinepark van de werkplaats)
    Dus ik heb een binnenstraal van 2,6 mm ingevoerd, het genereert een buitenstraal van 4,6 mm, maar als je een profiel hebt dat een omkering van een bocht vereist, gaat het terug naar een profiel met een zeer lage en vaste binnenradius, afhankelijk van het genereren van het profiel veranderen we de profielcorrector een beetje zoals bij numerieke besturing, De binnenkant wordt de buitenkant ten opzichte van de neutrale vezel van de plaat.
    Als ik deze straal tussen aanhalingstekens bewerk voor de gecorrigeerde dan is de afgevlakte functie niet werkend, heeft u een oplossing om de functie actief te houden, bij voorbaat dank.
    Spectrum.
1 like

Hallo @spectrum

Gloupsss! Kun je je stuk plaatsen, dan is het makkelijker om het fenomeen te analyseren.
Heb je hetzelfde PR op andere onderdelen?

@ac_cobra_427 lossen het voor je op :wink:

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo

Zoals onze vriend @Zozo_mp; Kunt u uw stuk plaatsen of ons zeefdrukken plaatsen om het probleem beter te begrijpen.

1 like

Hallo aan jullie beiden,

Dus hier zijn de twee delen, een gemaakt met lagen aan de randen en de andere met de plaatwerkmodus ook, maar met een vezel en dus een generatie van de plaat in stap twee, het is sneller, maar toen ik wilde monteren ... Ik merk dat ik een verkeerde innerlijke hoek heb in relatie tot mijn behoefte, als dit de functie is, zal ik buigen.

Knooppunt naar 3°.pdf (340,1 KB)
Gegalvaniseerde goot, halve romp lasplug. SLDPRT (173,9 kB)

Anders, als ik de defecte straal verander in R 2.6, geeft de modelbouwer alle vouwen door aan deze afmeting, dus het vergroot de andere twee vouwen ...

Deze keer is de binnenradius goed, maar de anderen evolueren ook...

Door een beetje te graven met het verlies bij de vouw, corrigeer ik de defecte binnenradius maar niet de radiussen van de andere vouwen.

image

Bedankt voor de geboden hulp.

Hier is het stuk dat weigert zich te ontvouwen.

B Junction 20 mm plat NOK. SLDPRT (302.6 KB)

1 like

En in het geval van de varianten van dit deel waar ik merk dat ik me bemoei met een reeds gedefinieerde vouw om een tweede verwijdering te maken die dus overlapt, verlies ik de platte functie.

Ik kan het bestand niet openen omdat ik thuis onder 2016 ben, bijgevoegd is een onderdeel dat ik heb gemaakt en ik heb geen probleem met het omkeren van de plaatwerkinstellingen, tenzij ik e-mail heb begrepen het probleem.

1 like

met het opzetstuk is het beter
Teste spectrum. SLDPRT (78,6 kB)

1 like

Spectrum getest met uitsparing. SLDPRT (331.6 KB)

1 like

Hallo

Ik ben in V 2022, wat betekent dat ik niet de PB maar de problemen in detail heb kunnen analyseren!

Onze eminente collega @ac_cobra_427 zal u advies geven over het gebruik van een gebogen basisplaat en ook over de voorzorgsmaatregelen voor wijzigingen door materiaalafname (met andere woorden, plat werken voor het verwijderen van materiaal of op het gebogen deel zoals u deed)

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo @Spectrum ,

Voor het stuk " Cheneau galva..."  ": het zijn niet de plaatwerkparameters die het probleem zijn, maar de Sketch1...
Deze schets die wordt gebruikt door de functie " Bent1 Base Plate" heeft 3 filets, waarschijnlijk gemaakt in dezelfde schetsfunctie. Ze worden daarom verondersteld gelijk te zijn door SolidWorks (2,6 mm), wat wordt bevestigd door de relaties " Equal Radius16 " en " Equal Radius19 .

In principe wordt alleen de radius van de eerste filet door SolidWorks gedimensioneerd. Het forceren van de straal van de andere twee heeft tot gevolg dat aan deze geforceerde dimensies de eigenschap " Gecontroleerd " wordt toegekend en dat er geen rekening wordt gehouden met de waarden die eraan zijn toegekend. De afmetingen verschijnen in een andere kleur (in rood in de figuur hierboven: relaties " Straal2 " en " Afstand12 ").
De oplossing: verwijder gewoon de twee schetsrelaties "Equal Radius" en dimensioneer de waarden van 3 radius, op 2,6 of 4,6 mm, afhankelijk van aan welke kant de plaatdikte is.

Een eenvoudigere oplossing is om geen straal in de schets te laten, en het aan SolidWorks over te laten om ze zelf te maken vanuit de standaardinstellingen van de Sheet Metal-module. Hij weet hoe hij de binnen- en buitenzijde van de vouw moet beheren...
Ze kunnen later altijd worden gewijzigd door de functie " Basic Fold" te bewerken.

En een voorstel volgens hetzelfde principe voor het onderdeel Junction-element, met een algehele materiaalverwijdering op het onderdeel in gebogen toestand. Ontvouwen zonder problemen...
B Jonction_1.SLDPRT (121.0 KB)

Vriendelijke groeten.

3 likes

Hallo, bedankt, ik wist niet dat het interessant is om de module op zijn plaats te laten werken. Ik ga nu zonder problemen verder met mijn schetslijnen met binnen- en buitenvouwen.

Bedankt, ik wilde mijn uitsparingen van mijn montage aanpassen voor geen goed idee... Ik verlies referenties. Bedankt voor de tijd die u hebt besteed aan het begrijpen van de anomalie en het hervatten van de operationele beoordeling.

1 like

Bedankt voor de truc door de plaatwerkinstellingen om te keren.

1 like

Ik moet vooruitgang boeken en meer de geschetste relaties observeren, ik had me net gerealiseerd dat mijn niet-Ok-straal door van kant te veranderen vast was en niet aanpasbaar, bedankt voor de uitleg, ik archiveer je uitleg, fijne dag voor je.