Hallo, ik kan dit onderdeel niet ontwikkelen in een gebroken overgangsvouw in 2 mm plaatwerk, sldws zet standaard automatische inkepingen, ik bevestig het aan je in het oppervlak als een van jullie dit oppervlak soms plat voor mij kan leggen met de premium 2023-versie?
Gebroken test-3. SLDPRT (183.7 KB)
Hallo;
Sorry dat ik op Solidworks 2022 ben... Ik vind echter dat er veel " knik " is voor zo'n zwakke crunch. Ik denk dat het verwijderen van een van de twee (vouwen) je probleem grotendeels zou moeten oplossen.
Hulpvraag: Maakt u gebruik van een klaptafel?
Vriendelijke groeten.
1 like
Hallo @Maclane,
Nee, ik gebruik geen klaptafels.
Er zijn 34 vouwen op het prototype gemaakt door de ketelmaker (gemaakt met een kartonnen sjabloon) inderdaad kan ik testen door een paar vouwen te verwijderen.
Hallo
Ik heb dit kleine probleem eerder gehad.
Sterker nog, je moet goed letten op de waarde van het verlies in de bocht. Want voor elke bocht verandert de hoek en dus ook de waarde van het verlies in de bocht...
Of schakel over naar de K-factor, over het algemeen werkt het goed.
Thuis met onze gereedschappen zet ik K op 0 om het binnenoppervlak als referentie te hebben en laat ik de buigassen lasergraveren, dan is het het talent van de buigmachine dat de rest doet
Fijne dag.
2 likes
Dit is wat ik krijg in plaatwerk, ik probeerde alles aan te raken (over het algemeen is dat wat kinderen doen met de afstandsbediening van de tv en het werkt... )
1 like
Koel... Het enige dat overblijft is om de positie van @a_eriaud te valideren als het " beste antwoord "...
1 like
nee het werkt niet, de witte gebieden in het zicht kauwen, en wanneer ik deze instellingen valideer, wil de software het onderdeel er niet uit halen... , Ik heb natuurlijk geprobeerd om met deze parameters te spelen, maar tevergeefs.
Voor ons is een k-factor van 0,5 voor plaatwerk tussen 0 en 3 mm inbegrepen, daarna een factor K= 0,33 voor plaatwerk groter dan 3 mm.
Vermijd de optie voor segmentlengte (dit zorgt er vaak voor dat de functie bugt) en geef de voorkeur aan het aantal vouwen. Over het algemeen is maximaal 12 tot 24 vouwen al veel en begin met het minimum aan vouwen, indien functioneel, kunnen we proberen het te vergroten (te veel vouwen verknoeien het stuk ook regelmatig.
1 like
Ik had alleen hetzelfde probleem bij het tekenen van een ongeveer vergelijkbaar deel.
Terwijl door te kiezen voor de andere productieoptie (gevormd in plaats van gebroken) het goed werkt, maar zonder de buiglijnen.
Als ik vanmiddag wat tijd heb, zal ik wat dieper graven...
Kunt u uw 3D (alleen schets) met ons delen?
Dat is leuk, bedankt voor de hulp, hier is de 3D met de schetsen
Gebroken test-2. SLDPRT (62,9 kB)
Ik heb het ook in vorm geprobeerd, het werkt ook niet, en ik heb generatoren nodig voor de Europarlementariër...
Tja, waar moet ik beginnen...
- Je schetsen worden gemaakt op basis van segmenten, wat niet het meest relevant is voor dit soort functies.
- Ik heb de schetsen opnieuw getekend met bogen, het is een beetje beter. Maar het werkt alleen in " gevormd ", niet in gebroken, dus voor de buiglijnen is het dood! Maar daar kom ik nog op terug...
Dus ik heb wat tests gedaan en ik ben verrast door de reactie van SW
We zouden dit type gaas moeten verkrijgen:
(maak een 3D-schets om op je segmenten te wiggen)
Met mijn aangepaste schetsen (boog) krijg ik deze mesh:
" humor " Ik weet niet wat hij nam, maar het moet niet legaal
zijn " /humor "
En met een mooi gat:
Hoezeer ik het probleem ook omdraai, ik zie niet in waarom SW zo reageert!
Ik heb meerdere keren kap wrappen gedaan (basis 3 grote segmenten + 2 kleine blaadjes en top met 3 kleine segmenten en 2 grote bladeren) en het heeft altijd goed gewerkt!
Ik probeer nog een laatste ding om je misschien te helpen...
een+
Dus de enige truc die ik vond, een beetje barbaars, is om de vouwlijnen op de uitgevouwen staat te tekenen:
Nou, oké, het is lelijk en het is een hack gezien wat SW zou moeten weten hoe te doen ...
Ik voeg het bestand aan je toe, ik hoop dat je het kunt openen. Ik ben in 2024 en heb geprobeerd op te nemen in 2023, het is nieuw dus... " geen commentaar "
Kapotte test-2-V2023. SLDPRT (219.5 KB)
Ik weet niet waarom, maar soms mis ik mijn tekentafel
3 likes
Impecc het werkt, het helpt me, inderdaad je moet de gereedschapskist eruit halen, tussen de gevormde en de gebroken zal het verlies bij de vouw anders zijn, maar hier muggenzift , een GROTE DANKJEWEL!!