Reactiediagram Reactiekracht op SolidWorks

Hoi allemaal

Ik vond deze video op Youtube voor de berekening van een kracht om een veer samen te drukken.

Ik wil graag de grafiek maken, maar het is onmogelijk om deze weer te geven (op 9min 33 op de video druk op de knop voor de grafiek).

Mijn Solidworks-versie is onderwijs.

Kunt u mij alstublieft vertellen hoe ik dit probleem kan oplossen?

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

Mijn oprechte groeten

Ik heb de link naar de video geplaatst

Hallo

Is het de grafiek die niet wordt weergegeven, of is het de knop om deze te openen?

De functie voor het responsdiagram wordt alleen aangeboden als de simulatie variabel is in de tijd (niet-lineair, frequentie, dynamisch, enz.). Het is niet in een statische simulatie.

Bovendien biedt de SOLIDWORKS Student Standard (voorheen SDK) -licentie alleen een lichtgewicht versie van de simulatietoepassing.
Mogelijk hebt u een Student Premium Teacher-licentie (ex SEK) nodig om te profiteren van de diagramfunctie.
Welke heb je?
Hieronder vindt u de lijst met simulatiestudies van een premium-versie.

Dat gezegd hebbende, er is geen meer lineair gedrag dan dat van een standaard stalen schroefveer.
Een eenvoudige statische simulatie door een normaalkracht F op het bovenvlak uit te oefenen, geeft u de overeenkomstige X-verplaatsing. Of omgekeerd, leg een verplaatsing X op en leid de inspanning F af die nodig is om deze uit te lokken, volgens het principe van video.
Teken vervolgens de stijfheid k van de veer, om de kromming van zijn gedrag te tekenen, wat een rechte lijn is. Wat is er te zien op het voorbeeld van de video (F = k X, Excel doet dit heel goed)...

Er is ook een theoretische relatie, afgeleid van de Sterkte van Materialen, die de stijfheid k geeft:
image

• G: transversale elasticiteitsmodulus van het materiaal (G = 80000 N/mm² voor staal)
  • D: Draaddiameter
  • D: gemiddelde wikkeldiameter
  • n : aantal omwentelingen
1 like

Hallo m_blt,
Dank u voor uw antwoord.
Ter informatie, ik heb dezelfde afbeelding voor de studie (*Leraar, Leraar, Premium).
Als u op de knop drukt, wordt de curve niet weergegeven zoals in de video.
Ik begrijp de reden niet. (Ik heb de video gevolgd)
Kunt u mij alstublieft vertellen hoe ik dit probleem kan oplossen?
Bij voorbaat dank.
Mijn oprechte groeten,

Hallo

Het is moeilijk om het probleem te identificeren zonder je studie te hebben.
Misschien is de knop voor de weergave van de curve inactief?
Vergeet niet om op " Update " te klikken om het te activeren.

Ik bied je mijn simulatie aan in SW 2024-versie, met een statische studie en een niet-lineaire (maar toch lineaire) studie, in lijn met je video.
Het werkt, zie illustratie hieronder.

Lente.SLDPRT (957.1 KB)

Dank u voor uw antwoord.
Helaas heb ik alleen de 2023 versie en nog niet de laatste 2024.
Kunt u mij vertellen hoe ik deze knop kan activeren?
Ik heb geen studie, ik heb deze video gevonden om hem te gebruiken voor studenten om een sterk punt te identificeren.
Helaas kan ik de grafiek niet lezen.
Bedankt voor je hulp.
Mijn oprechte groeten

Hetzelfde model, in SW 2023 versie...
VoorjaarSW2023.SLDPRT (1.0 MB)

Hallo m_blt,
Bedankt voor je feedback.
Goed ontvangen je model, het werkt.
Ik heb geprobeerd het antwoorddiagram te openen bij het simuleren met uw model.
De diagramsleutel werkt niet, het diagram opent niet en ik weet niet hoe ik de knop moet activeren om het resultaat te zien.
Kunt u mij alstublieft vertellen hoe ik het kan activeren?
Bij voorbaat dank voor uw hulp.
Mijn oprechte groeten

Hallo @sdvo77 ,

Ik verlies mijn Latijn...
Na het berekenen en starten van de functie " Lijst van resulterende krachten", worden twee opties voorgesteld:

• Interventiemacht
  • Externe kracht

Als er geen entiteiten zijn geselecteerd, is de knop " Antwoorddiagram " inactief.
Als u een gezicht selecteert en op [Bijwerken] klikt, wordt de diagramknop actief.

U kunt ook de optie " External Force" testen die het " Response Diagram" biedt...

1 like

Bedankt voor je feedback,
Ik heb geen andere keuze dan de kracht van de reactie.
De knop is actief bij het selecteren en bijwerken van een gezicht, maar ik kan de grafiek niet visualiseren.
In de bovenste balk tab heb ik dit
image
Misschien is dat de reden waarom ik de grafiek niet lees
Ik weet niet hoe ik een grafiek moet laten verschijnen.
Kunt u mij alstublieft vertellen hoe ik dit moet doen?
Bij voorbaat dank.

Voor externe krachten kan het voldoende zijn om dit vakje in de modeleigenschappen aan te vinken.

Aan de andere kant begrijp ik niet waarom de diagrammen niet op uw pc worden weergegeven. Misschien een selectievakje dat verloren is gegaan in de meanders van de configuratie van SW Simulation...

Bedankt voor je feedback.
Hetzelfde geldt voor externe krachten, geen diagram.
Waarschijnlijk een selectievakje om de curve te lezen.
Zou u mij willen vertellen om dit probleem op te lossen?
Bij voorbaat dank,
Mijn oprechte sakutations

Hallo:
de Solidworks-documenten over de diagrammen (het is niet erg vol).
https://help.solidworks.com/2025/French/SolidWorks/cworks/t_Graphing_Probed_Results.htm?id=628ae552afcd45fc8dfe0d60db639c27#Pg0
https://help.solidworks.com/2025/French/SolidWorks/cworks/t_Graphing_Probed_Results.htm
Maar het lijkt erop dat de meeste diagrammen alleen kunnen worden aangeroepen door met de rechtermuisknop op het onderdeel te klikken...

Hallo
Op de 2024-versie werkt het, je kunt de curve aflezen.
Bedankt voor je hulp.
Mijn oprechte groeten