Verschil in uitvouwen afhankelijk van het formaat

Hallo allemaal =)

Onlangs merkten we met het patroon een verschil in afmeting tussen de onderdelen die in .sat- en .igs-formaat waren opgeslagen.

We zitten in de kluizen, dus we gebruiken plaatwerk, dus als de onderdelen eenmaal zijn gemaakt, exporteer ik ze in .sat om ze door te geven aan de vouwsoftware en het patroon slaat het op in .igs, uiteindelijk hebben we op de uitgevouwen ongeveer 5 mm verschil.

Weet je waar dit vandaan kan komen?

Wat doe je daarna bij het importeren van de sat of igs?

Voert u parameters van dikte, gereedschap, K-factor of andere in?

Wat zijn uw exportinstellingen voor elk formaat en wat is de vouwsoftware?

Bedankt

3 likes

Zodra het importeren in het ene of het andere formaat is gedaan, open ik het onderdeel met de vouwsoftware

dikte en geven met solidworks dan wat betreft tooling, k-factor en andere alles wordt beheerd in relatie tot de buigsoftware die "CADMAN-B/3D" is

Voor de exportparameters doe ik:

Opslaan als

en ik kies een van de 2 formaten (.sat van mijn kant) en dan open ik het bestand met de software.

De keuze voor het ene of het andere formaat zou de afmetingen van de onderdelen in theorie niet moeten veranderen

Ik zie dat er voor de Iges-export verschillende "stijlen" zijn, standaard, matsercam, multicad enz...

P-e deze parameter moet worden gewijzigd. Maar weet je welke van de gevouwen dan goed is?

Bij het exporteren krijg je 2 verschillende geschikte rechthoeken?

1 like

Hallo

Het zou interessant zijn om deze kleine test te doen:

Hetzelfde onderdeel exporteren in SAT en IGES

Open beide in SolidWorks en vergelijk ze met de kleine tutorial die ik heb gemaakt:

http://www.lynkoa.com/tutos/cao/comparer-dans-solidworks-0

Als er een verschil is, is het een probleem op het gebied van export.

Als de onderdelen identiek zijn, is het inderdaad een probleem qua import.

2 likes

Inderdaad, dat is wat ik wilde toevoegen, als er verschillen zijn, misschien zien in de IGES-exportopties:

http://help.solidworks.com/2014/french/SolidWorks/sldworks/HIDD_EXPORT_OPTIONS_IGES.htm

1 like

@bart ik had het nog niet gezien voor de stijl, ja in .sat zodra het onderdeel is lasergesneden en gebogen, val ik min of meer aan de mm-kant dan mijn 3D (variabel door buigen), terwijl ik in igs "materiaal mis".

@.PL hebben we de test gedaan, maar dan met de vouwsoftware (en ook de lasersnijsoftware) en elke keer is het .igs-bestand "kleiner" dan het .sat-bestand (dat eruitziet als mijn 3D-ontvouwing)

Het is dus de exportparameter in iges die slecht is afgesteld.

Zoals je kunt zien, heb je verschillende manieren om naar iges te exporteren, afhankelijk van de nabewerkingssoftware.

Voer tests uit met alle mogelijke parameters, of exporteer naar sat.

4 likes

Persoonlijk in sat doet het erg goed ^^
maar de baas kan alleen in iges omdat zijn versie niet de .sat neemt, ik ga hem vertellen om naar de exportparameters in iges te kijken, bedankt =)

1 like