Verschil in lettertype niet zichtbaar bij afdrukken

Hoi allemaal

Ik heb tekeningen waarvan ik de afmetingen zou willen benadrukken door ze vet te zetten, maar ik merk dat er bij het afdrukken geen verschil is. 

Mijn afmetingen zijn gekoppeld aan het lettertype van het document: Normale grootte 11 en de lettertypen die ik wil markeren hebben een uniek lettertype: Vetgedrukte  grootte 11.

Dus ik vroeg me af of iemand van jullie ooit dit soort problemen was tegengekomen? 
Zo niet, heeft u een idee om de afmetingen te markeren zodat ze gemakkelijk op de tekening te zien zijn? 

Eet smakelijk!

1 like

Hallo

Vanwege de vele afdrukproblemen printen we alleen PDF, wat voor ons stabieler is gebleken:) Kun je deze oplossing daar proberen?

2 likes

Ik print de PDF

2 likes

Zou je een screenshot kunnen plaatsen? WRIJF 25

Mogelijkheid om lagen te gebruiken in EP-leden (creatie van een "Belangrijke Afmetingen" laag met specifieke kleur)

We hebben het voor iets anders gebruikt, maar het kan overeenkomen met uw pb.

(we moesten afmetingen invoeren in "Geldig 3D-wachten / voorzichtig zijn", het liet een spoor achter voor degene die het plan zou overnemen, in het geval van meerdere gebruikers op hetzelfde abonnement)

2 likes

Roub25 is dat in "PDF-optie" wanneer u uw pdf genereert met SW,

Heeft u het vinkje "lettertypen insluiten"??

3 likes

Hallo

Ik denk dat het gebruik van lagen een goede oplossing is , en dan kunnen ze herbruikbaar zijn en geconfigureerd volgens de gewenste voorkeuren (print/kleuren/lijnlettertype /zichtbaarheid).

Edit:Lagen kunnen niet worden gebruikt voor lettertypen, alleen voor lijnlettertypen. U kunt echter een kleur aan een laag koppelen en dimensies aan die laag koppelen.

Pardon voor de reactietijd, ja de optie "lettertypen insluiten" is goed en wel aangevinkt. Aanvankelijk dacht ik dat de macro die ik gebruikte om de pdf's te maken geen rekening hield met deze optie, maar zelfs door door te gaan met opslaan als (het aanvinken van de optie) heb ik hetzelfde probleem:

M.e.P. onder SW: 

PDF:

Ik vind laagjes prima, maar kun je me er iets meer over vertellen, want ik heb ze nog nooit gebruikt. Bedankt

Hallo

Dsl, maar het is niet mogelijk om een lettertype aan een laag te koppelen, ze worden alleen gebruikt voor lijnstijlen en lettertypen, om elementen te tonen/verbergen en om de elementen te kiezen die moeten worden afgedrukt.

1 like

... en stelt u in staat om de "kleuren" te beheren

Aan de andere kant is het beter om van tevoren te oefenen om het gereedschap Lagen te begrijpen, uw werkbalk weer te geven, enz...

Voorbeeld: Als u een nieuwe laag maakt, moet deze actief zijn, dus u moet eraan denken om daarna terug te schakelen naar "volgens de norm"

En als u de afmetingen in deze laag wilt plaatsen, selecteert u ze gewoon, gaat u in het paneel aan de linkerkant naar het tabblad "Overige" en onderaan staat "Laag" en u kiest de juiste.

(Tip, gebruik de werkbalk "Lagen" niet om items opnieuw toe te wijzen, het is beter om via het paneel voor eigenschappenbeheer te gaan)

Het is beter om te werken met het beheer van lagen "volgens de norm"

en definieer de regels in de DOT (documentoptie), want daarna gaat alles automatisch !!

Tip 1: vaak als je lijnen schetst op een weergave, komen ze er lichtgrijs uit als ze worden afgedrukt, om in zwart uit te komen, hoef je ze alleen maar in laag 0 te plaatsen.

Tip 2: Hiermee kunt u een laag "Verbergen" beheren om schetsen te plaatsen om dimensie te helpen, of andere elementen die u wilt verbergen.

Voorbeeld: zie opname, afmetingen in afwachting van validatie van een andere kleur...

Edit: En het is niet nodig om via een "hulpprogramma van derden" te gaan, omdat alles in principe is geïntegreerd in SolidWorks

capture.png
1 like

+1 olivier42, we hebben praktisch dezelfde lijst met lagen, ik gebruik ze ook voor watermerken

1 like

Het laat alleen maar zien dat "de juiste methoden" elkaar ontmoeten! Het is een genot.

Soms heb ik de indruk dat we een minderheid zijn in vergelijking met degenen die de software "down" gebruiken

(bijvoorbeeld degenen die van school komen, of de methoden van externe prestaties...)

U kunt ook lagen gebruiken om een submerk in te kleuren, om de samenstelling te helpen begrijpen, of om een productpassage weer te geven, om het klantonderdeel in te kleuren, enz...

Maar het nadeel is dat het de kamer "in alle uitzichten" kleurt, maar je moet er wel mee omgaan...

Moge de donkere kant bij je zijn...