Hoi allemaal
Hier is mijn probleem:
Ik heb een houten balk die een uitbouw ondersteunt. deze straal is 3,5 m uit de linkerkant van mijn model waar een kracht van 150.000 N (paarse pijl) op een afstand wordt uitgeoefend.
Daaronder heb ik een 270 Y-vormige IPe-paal die ter ondersteuning staat en die 1 m van de 3,5 m van de houten balk in beslag neemt.
Daarachter bevinden zich 2 stalen steunen van 15 mm dikte die met M20 metalen noppen aan een betonnen muur zijn bevestigd.
De houten balk schuift 3 m terug aan de stalen steunzijde.
De houten balk wordt gekruist door 6 M16 draadstangen die door de stalen steunen aan de rechterkant worden geschroefd,
Ik doe de simulatie, vanaf dit punt geen zorgen op het niveau van de paal, en mijn ankerbouten, maar ik zou graag willen weten of mijn 16 mm draadstangen de belasting kunnen dragen.
Dus ik kijk naar het niveau van krachten, en er is een probleem, ik weet niet of ik naar de resultaten moet kijken op het niveau van externe krachten of interfacekrachten van laden op afstand, omdat de resultaten helemaal niet hetzelfde zijn.
Heeft iemand een verklaring voor de verschillende resultaten die soliworks mij geeft?
Ik voeg in pdf de twee resultaten toe die door solidworks zijn verkregen.
Dank u voor uw hulp.