Hallo
Ik converteer mijn Solidworks-bestanden soms naar STL om ze op andere software/viewers te gebruiken.
Het blijkt dat de binaire STL minder zwaar is dan de ACSII, maar wat daardoor synoniem is met een fout bij het openen (zeer, zeer lang laden, enz...). in ieder geval vaker.
Ik doe een beroep op uw kennis om mij te informeren over het diepgaande verschil tussen de twee formaten, zodat ik mijn opnamemogelijkheden in de toekomst zo goed mogelijk kan aanpassen
Bij voorbaat dank
Te zien met de gebruikersapplicatie.
1 like
Goedenavond
Het enige verschil is dat binaire STL's gecomprimeerd zijn en dus kleiner van formaat zijn, je snapt het. De verklaring is simpel, het is dat vlakvulling veel kleine driehoeken omvat, het ASCII STL-bestand kan enorm worden. Daarom is er een compactere binaire versie.
Alles bij elkaar genomen is het alsof wanneer u een bestand ZIPT, behalve dat het in het geval van binaire bestanden een meer geavanceerde compressie is.
We kunnen niet zeggen dat ASCII of binair beter of nauwkeuriger is, aangezien de bron van het object hetzelfde is. Wat we vooral weten voor 3D-printen, is dat er hiaten zijn, omdat niet alle programma's acsii of binair accepteren, maar de meeste wel.
@Stefbeno heeft dan ook gelijk met zijn suggestie met betrekking tot bepaalde toepassingen
Vriendelijke groeten
Dank u beiden voor uw antwoorden
@Zozo_mp: Ter info, ik heb soms problemen wanneer ik mijn STL importeer in een vulsimulatiesoftware. Tenminste, ik had soms problemen met openen met binaire STL's: Met ACSII STL's werkt het ! (voorlopig)
In ieder geval bedankt voor de kleine uitleg.
1 like