Hallo
01- Zoals het geschreven staat in het antwoord van @gt22:
Het in elkaar zetten respecteert de polariteit * ( * uitleg als de eerste functie van een lichaam een verwijdering van materie is "zak, groef, enz." het lichaamspictogram krijgt een teken - als deze functie materie creëert, krijgt het lichaamspictogram een +-teken)
Dus met het samenstellen van een veld "+" bewerking tellen we op, met het assembleren van een "-" veldbewerking trekken we af.
Overwegende dat bij concrete acties:
Toevoegen (voeg toe of het lichaam + of - is)
Terugtrekking (verwijdert materie of het lichaam + of - is).
Van mijn kant gebruik ik: "Toevoegen" alleen met lichaam +, "Verwijdering" alleen met lichaam - en "Monteren wanneer het lichaam zelf het resultaat is van associatie van Booleaanse bewerking. (Ik hernoem de functie "Assemble-add-shape"......" of "Assembleren-krimpvorm......" al naar gelang het geval.
02 - Totale massa:
De massa wordt afgeleid uit de (volume) x la (dichtheid).
Als er geen materiaal op het hoogste standaardniveau op het onderdeellichaam wordt aangebracht, wordt de waarde 1g_cm3.
Als het onderdeel van multimateriaal is, monteren we de lichamen niet , waardoor we de juiste weergave op elk lichaam kunnen hebben, en als we de totale massa willen, houden we de afmetingen van de 2 lichamen bij, we creëren een gebruikersparameter van totale massa = de som van de twee metingen.
03 - Lineair versus booleaans ontwerp:
Lineair, dit is het normale ontwerp dat ook in carrosserieën wordt gebruikt.
Zodra het model complex wordt (veel topologische bewerkingen), is de wijziging + delicaat, dus proberen we de grafiek te structureren (piramidale structuur, Booleaanse bewerking), dit maakt het gemakkelijker om te lezen, stelt ons in staat om topologische operaties te groeperen op "mechanische functies", bijv. Alle bevestigingsclips, alle versterkingsribben (trouwens, bij de laatste is de gedeeltelijke beperking met methode gewoon geweldig).
Om ontwerp onafhankelijk van de rest van het model mogelijk te maken (waardoor wijzigingen, herberekeningstijd en hergebruik in een ander ontwerp flexibeler en sneller worden), enz.