Ik ben op zoek naar alle mogelijke oplossingen om een tekening te schalen en om de voor- en nadelen van elk van hen te zien.
Aan de basis van deze reflectie is het een compleet project dat op een schaal van 2 moet worden gezet, en dus moet alles (onderdelen, assemblages en MEP) worden aangepast.
Oplossing 1: Schaalfunctie, die niet op de hele assemblage kan worden toegepast, maar op elk van de onderdelen. Deze functie is eenvoudig en snel toe te passen voor een onderdeel, heeft dit nadeel: als de afmeting door Model Object wordt gemaakt, blijft deze op schaal 1. De volledige beoordeling moet dus volledig opnieuw worden gedaan in gecontroleerde afmetingen.
Oplossing 2: Neem alle afmetingen op in schetsen en functies. 100% effectief maar zeer lang
Oplossing 3: Voor elke schets wordt Schaalfuncties; groot nadeel, alle afmetingen moeten worden verwijderd om de schaal te maken! en vervolgens alles opnieuw dimensioneren (met volledig beperkte schets + dimensieretouchering)
Oplossing 4: Bewerk de schets; Met deze schetsfunctie kunt u een schets schalen, zelfs als deze gedimensioneerd is. Aan de andere kant moet de toevallige relatie van de schets met de oorsprong worden verwijderd en vervolgens achteraf worden teruggeplaatst.
Dit zijn mijn eerste ideeën voor dit moment. Als je nog andere oplossingen hebt of een paar dingen mis ziet met de bovenstaande oplossingen, is elke gedachte welkom.
Ik ga zeker iets stoms zeggen, maar hé... Het zal niet de laatste zijn.
Is het mogelijk om een Excel-tabel te maken en in uw geval een formule te maken om alle dimensies te schalen? Een beetje lang, maar alle afmetingen kunnen direct worden bijgewerkt.
Een eerste verduidelijking: een collega om deze truc te vinden voor oplossing 3 Entiteiten schalen; u moet alle Piloted-dimensies plaatsen, de functie Scale Entities uitvoeren en vervolgens alle Piloting-dimensies terugplaatsen. Goed idee, maar verlangen om allemaal hetzelfde te doen.
Om m.anger te antwoorden, ik zie niet echt in hoe dit Excel-blad alle afmetingen op schaal 2 zou kunnen wijzigen, ik zou geïnteresseerd zijn in een kleine demo.
Anders kunnen we overwegen om verder te gaan met een API, een vakgebied waar ik nog niet veel van weet
Met ScaleDimension van myCADtools kunt u een schaalfactor toekennen aan alle afmetingen van een kamer (behalve hoeken natuurlijk!!). De afmetingen werden aangepast, het plan volgde.