Hoi allemaal
Op dit moment ben ik bezig met een vermoeiingsonderzoek naar een draaiende as van een windturbine. De bestudeerde assemblage is bijgevoegd.
Op elk van de drie draaitafels heb ik 6 krachten (3 krachten & 3 momenten volgens X, Y & Z) die variëren naargelang de tijd (signaalduur = 5 seconden).
Wanneer ik echter meerdere krachten toepas volgens verschillende "tijdcurves" en ik start de simulatie, opent SolidWorks de foutmelding als bijlage.
Van wat ik begrijp, is het voor mij daarom onmogelijk om zo'n onderzoek met SolidWorks te doen. Wat denk je? Hebben jullie een oplossing voor mij?
Bij voorbaat dank voor uw tijd.
Vriendelijke groeten
Hadrianus
etude_de_fatigue_-_assemblage_etudie.pngetude_de_fatigue_-_courbe_de_temps.pngetude_de_fatigue_-_message_derreur.png
Goedenavond
Ik kan je bijna niet helpen omdat ik alleen de Premium 2021-versie heb, maar jij lijkt de Simulation PRO-versie of hoger te hebben
Aan de andere kant is de boodschap vrij expliciet, lijkt me.
Een kleine opmerking die een beetje off-topic is: er is iets vreemds aan de hand met de dikte van de mechanisch gelaste wapening. Dit zal onvermijdelijk de simulatie beïnvloeden. Je kunt slechts een deel van de beperkingen zien en niets over de stresscondities op een model dat er hyperstatisch uitziet.
Vriendelijke groeten
2 likes
Hallo
Persoonlijk zal ik proberen met een vereenvoudigd model met een enkele plaat en een kruisje (dikker) om te zien of de berekening klaar is...
Cdt
1 like
Hallo
Dank u voor uw antwoord. Ik probeerde met slechts 2 pogingen (Fx=f(t) en Fy=f(t) gedurende 5 seconden) op slechts één van de 3 frames en met een "Solidaire Global" contact om de studie zoveel mogelijk te vereenvoudigen. Zelfs dan krijg ik de foutmelding te zien.
Vriendelijke groeten