Hallo
Ik wil de drukval berekenen van een ronde glazen buis met een binnendiameter van Ø32mm en een lengte: 2000mm, met een inlaat van 4m3/H lucht bij 20°c.
Met MECAFLUX vind ik 2,88PA drukval.
Met FLOW SIMULATION vind ik: 19,35PA drukval.
Ik weet niet waarom, behalve dat ik het mis heb over de resultaten van stroomsimulatie.
Kunt u mij alstublieft verlichten. dank u
Hallo Patrice
FlowSimulation is vrij complex, maar bovenal zeer betrouwbaar.
Heb je een substantiële training over deze software gekregen (hoeveel dagen): want van wat ik niet heb gezien, kun je niet sleutelen om tegengestelde resultaten te verkrijgen.
Bij het minste parametriseringsdefect en boem krijgen we alleen afwijkende resultaten.
Wat ik me herinner is dat je buis van glas is, dus waarschijnlijk met een zeer lage wrijvingsfactor. U hoeft alleen maar een eenvoudige berekeningsformule te gebruiken om erachter te komen welke van de twee softwareprogramma's verkeerd is geconfigureerd of verkeerd is gebruikt
Vriendelijke groeten
Hallo
Ik heb geen solidworks stromingssimulatie, ik heb alleen solidworks en mecaflux voor de berekening van drukval,
Ik moet de drukval van deze buis berekenen, en mijn klant komt met SFSimulatiegegevens die niet identiek zijn aan mijn resultaten die ik met MECAFLUX heb gevonden, ik heb het gedaan met andere verschillende software op internet en ik vind andere resultaten, maar die dicht bij MECAFLUX liggen.
Ik had graag een resultaat van de drukval door SFSimulatie gehad omdat ik een complex onderdeel heb om de drukval te berekenen, dit kan MECAFLUX niet, als ik een consistent resultaat zou hebben gevonden tussen MECAFLUX en SFS zou ik het mijn complexe onderdeel hebben laten sluiten.
Hallo
Ik kan je niet verder helpen omdat ik geen SW Flow Simulatie heb.
Je moet VISIATIV om een eenmalige service vragen omdat ze Flow Simu-experts hebben.
Probeer op het Amerikaanse forum misschien heb je meer mogelijkheden.
Vriendelijke groeten
OK bedankt, ik denk dat ik de stroomsimulatie + HVAC + 5-daagse training ga kopen en ik zou het kunnen doen.
Bedankt voor je hulp
Bedankt voor je feedback ;-)
Omdat je de kans krijgt om een vriendelijke kleine raad te krijgen.
- Neem uw zaak mee naar de training, zodat u wordt getraind in uw behoefte, wat niet zo eenvoudig is als het lijkt. En u zult er vrij zeker van zijn dat u uw PB in uw klantrelatie hebt opgelost.
- Als u de licentie koopt, heeft u een jaar lang verplicht toegang tot onderhoud. Op deze manier kunt u bij thuiskomst door de hotline worden geholpen, omdat u vaak geen kleine herinnering nodig heeft bij complexe zaken.
Vriendelijke groeten
1 like