Moeilijkheid bij het omzetten van assemblageschets naar schets die in een onderdeel integreert in SolidWorks 2020

Hallo

Het lukt me niet om schetsen / plannen / assen die in een assemblage zijn gemaakt (bij de root) om te zetten in een onderdeelbestand

opmerking: De schetsen die ik probeer te converteren zijn wireframe.

Ik kon zien dat ik moest doen: het onderdeel bewerken --> Plan --> schets --> de entiteiten converteren --> de entiteiten selecteren

Ik krijg echter de volgende foutmelding:

Deze bewerking vereist de selectie van:

voor een randverschuiving van een model

-Een of meer verbonden randen

- Eén kant van het model

- Een zijde van het model en een rand van het vlak om de lus aan te geven

Externe entiteiten in een schets compenseren

-Een of meer verbonden entiteiten

-Een entiteit op een gesloten contour

-Een externe schets met een gesloten omtrek

Heel erg bedankt voor je hulp

Hallo

Ik begrijp het probleem niet goed, omdat de foutmelding mij vrij duidelijk lijkt (het gebeurt niet altijd), kun je een afbeelding maken van de foutmelding en het SW-venster zodat we de context beter kunnen begrijpen.

er zijn opties om externe verwijzingen in SW te vermijden. Ze kunnen bij u thuis worden geactiveerd.

Controleer dit punt.

Hallo

Er lijkt verwarring te bestaan tussen de functie "Entiteiten converteren" en de functie "Entiteiten verrekenen", die buren zijn in de opdrachtmanager.
De eerste maakt een eenvoudige projectie van de geselecteerde entiteiten in het schetsvlak, de tweede tekent een parallel profiel op een bepaalde afstand.
Uw foutmeldingen komen overeen met de functie "Offset-entiteiten", die veel veeleisender is voor geselecteerde entiteiten die een continue keten moeten vormen....

1 like

Neem me niet kwalijk dat ik te laat reageerde,

Ik gebruik de conversie functie

Wat betreft externe referenties , ik denk dat ze zijn uitgeschakeld 

bijgevoegd is een afbeelding van wanneer ik  selecteer alle entiteiten die moeten worden overgedragen en vervolgens de functie converteren ,

Evenals de inverse eerste conversiefunctie  en functieselectie  .

Hartelijk dank

selection_des_entite_puis_conertir.png

en eerst met behulp van de functie Entiteiten converteren:

convertir_puis_entite.png

Hallo

Mijn verwarring komt voort uit de foutmelding die u ontvangt, die precies hetzelfde is als de foutmelding die wordt geretourneerd door de functie "Compensatie-entiteiten". Voor deze functie moeten de geselecteerde entiteiten een tekenreeks vormen, die in het bericht wordt opgegeven.

De functie "Entiteiten converteren" is veel toleranter en accepteert meerdere niet-samengevoegde selecties. Ik heb echter geprobeerd een gezicht van een object in het linkervolume te selecteren, met een geprojecteerde omtrek die elkaar kruist. De conversie wordt geweigerd met hetzelfde bericht. Ik heb het idee dat het bericht een fout uitdrukt, maar niet is aangepast aan de context.
Welke soorten entiteiten wilt u converteren? Je selectie lijkt punten, vlakken, schetsen, assen te bevatten... Sommige van deze elementen zijn niet "projecteerbaar" door SolidWorks (plannen, assen, enz.). Heb je getest om deze objecten één voor één om te zetten om te proberen vast te stellen welke problemen veroorzaken?