Moeite met het in elkaar zetten van mijn bevroren onderdeel

Hallo, in de montagemodus beperk ik een as en de plaats waar  het onderdeel moet komen. Na deze operatie is mijn stuk als het ware bevroren. voordat ik het kon verplaatsen  totdat het onderdeel helemaal beperkt was. Ik weet niet wat er is gebeurd... Mijn versie is in het Engels. Bedankt

Hopelijk heb je gewoon een grafische bug. In dat geval werkt een kleine CTRL+Q-hit goed (het doet het van tijd tot tijd met mij)

Anders moet u uw assemblage te veel hebben beperkt. Als je hem een nieuwe beoordeling probeert te geven, wat zegt hij dan?

Coincoin, Jack staat onder uitvinder.

Ik denk dat je het over Solidworks hebt met je ctrl+Q, toch?

2 likes

controle en Q werkt niet meer...

Ik gebruik de Engelse versie van Inventor Pro 2015, bedankt dat je me hebt geholpen, het wordt gewaardeerd

@Bart: Oeps, inderdaad. Zo is het om de hele dag door Solidworks te doen, je ziet het overal!

Hoe dan ook, dat gezegd hebbende, het voorkomt de rest van de interventie niet. Ben je niet overbelast? Als u nieuwe beperkingen aan dit onderdeel probeert op te leggen, wat vertelt de software u dan?

3 likes

Als ik 2 blokjes heb met elk 2 gaten.  Ik heb een origineel onderdeel dat zijn c blokkeert, een normale c-optie. Ik begin met het beperken van de ene gatas met de andere, ik klik op toepassen. Het onderdeel is in lijn met de as gepositioneerd. Daarna zou ik mijn stuk  weer moeten kunnen verplaatsen omdat ik een gatas mis om te beperken. Het stuk wordt blauw als Mormal, maar weigert te bewegen. Ik kan niet te veel worden beperkt omdat het aan het begin van de  eerste operatie is.   Het is echt vreemd en vervelend, zou ik zeggen lol. Ik moet me hebben vastgeklampt aan wat en ik weet niet wat het is. Jammer dat heeft geen reset knop.. Ik heb het lint opnieuw ingesteld, maar de opties worden niet op nul gezet

ho koe. Ik ben geen geweldige speller (verre van dat), maar nu is het echt moeilijk te lezen en te begrijpen!

Het feit dat je eerste deel geblokkeerd is, is op geen enkele manier bindend. Het zou geen invloed moeten hebben op uw probleem.

Het is alweer een tijdje geleden dat ik Inventor heb gebruikt, dus ik weet niet meer of het de vrije beweging van onderdelen toestaat of dat het als geblokkeerd wordt beschouwd als ze vrijheidsgraden hebben.

Ik denk het wel, maar je probeerde met de rechtermuisknop te klikken om de blokkeeroptie te verwijderen?

Heel erg domme vraag, maar je twee gaten zijn inderdaad co-axiaal? Kan er geen klein verschil zijn in de afstand tussen de assen?

Dit is de 3e keer dat ik de vraag stel, maar ik zie het antwoord niet. Als je de beweging probeert te forceren door je 2e deel opnieuw te beperken ten opzichte van het 1e, begint Inventor dan te schreeuwen of valideert het de beperking?

3 likes

Sorry.. Ik was bijna klaar met mijn montage, wat me een dag kostte, en het probleem deed zich voor. Ik heb een andere montagepagina geopend en het lijkt te kloppen... Niets te begrijpen over. Ik start mijn werk opnieuw op.   Wat de assen betreft, die zijn coaxiaal. Ik heb een nieuwe assemblage gemaakt met dezelfde onderdelen en het werkt heel goed... Bedankt voor je hulp!

1 like

Kortom, je hebt een klein insect gevangen. Het is niet het appanage van Solidworks haha!

Kortom, des te beter als je het probleem hebt opgelost:)

1 like