Hallo allemaal, na mijn web e-commerceproject, moet ik verschillende 3D-objecten op mijn site verspreiden, gemaakt op basis van 3D-software.
Er zijn verschillende oplossingen voor ons beschikbaar:
- Stel 2D-afbeeldingen van mijn 3D-weergave in (3 afbeeldingen om verschillende gezichtshoeken te geven)
- Host ons 3D-bestand op een host en zet de link direct op onze site, waar direct een 3D-visie wordt weergegeven, met de mogelijkheid om rond het product te draaien, in/uit te zoomen.
We vinden momenteel 2 3D-hosts, het probleem is dat bij één de textuur van het product niet verschijnt (aangezien er 3 verschillende texturen zijn), of de navigatie rond het product is vrij ingewikkeld en niet vloeiend.
Tweede probleem: er zijn meer dan 3000 bestanden om te converteren, en ik zie mezelf ze niet 1 op 1 integreren, wetende dat elke internetlink aan een bestandsnaam moet worden gekoppeld. We kunnen onze penselen dus heel snel door elkaar halen en het resultaat van ons werk zal niet onjuist zijn.
- Laatste oplossing, (die ik me voorstel) integreer op de site een "programma", vooraf geconfigureerd met de verschillende links van elk product (dat is eenvoudig), waarop we onze map met onze 3000 bestanden scannen (in het benodigde formaat).
Dus ik kom naar je toe in de hoop misschien hulp te vinden, informatie? Heb je ooit een van je 3D-creaties op het net (of zelfs op dit forum) uitgezonden, waarmee? Is de textuur bewaard gebleven? ... De geringste informatie is van belang voor mijn team en mij.
Hallo, bedankt voor jullie zeer interessante antwoorden.
SB voor Scketchfab, we proberen, het probleem is dat de textuur die ik aan mijn product toevoeg, verdwijnt tijdens de overdracht. Dus ik zal navraag doen.
Het is super interessant de informatie die je me geeft, maar de vraag is altijd hetzelfde: is het iemand als de textuur die op Solid is ingesteld, behouden blijft?
In vergelijking met scketchfab is het veel duurder, en het probleem is er opnieuw dat je de 1 op 1-bestanden moet invoeren
PDF 3D de weergave is erg goed, ik kijk met mijn ontwikkelaar of het mogelijk is om een programma als "Acrobat" op de website te integreren, dat in staat is om het bestand automatisch te lezen.
Omdat het eenvoudig is om 3000 of 6000 bestanden in 3D PDF te krijgen met een taakbeheerder.
Het enige nadeel dat ik niet leuk vind aan 3D PDF, maar je hebt er vast oplossingen voor? Ik hou niet van navigatie rond het product, ik wil graag beperkingen instellen, bijvoorbeeld: stel een hoek van 45° in ten opzichte van het product en kan er alleen omheen draaien (ten opzichte van het middelpunt van het onderdeel), en zoom in/uit.
Ik keek, onmogelijk om iets te doen omdat ik momenteel een studentenlicentie heb... Iedereen die E-Drawing gebruikt en weet of we 3D-bestanden op internet kunnen exporteren?
Ik heb net gemerkt dat het ook in mijn huis de textuur heeft verloren :/
nadat ik niet weet of het door mijn machine komt, misschien met de andere gebruikers kijken of het bij hen thuis ook gebeurt... omdat thuis de pc niet erg stabiel is :/
In feite heb ik eindelijk niet verloren de textuur op e-drawing, en de HTML-link die ik hier niet kan lezen is de foutmelding:
Internet Explorer 5.5 (of hoger) is vereist om dit eDrawings-bestand te bekijken. Andere browsers kunnen worden gebruikt, als deze correct zijn geconfigureerd. Gegenereerd met eDrawings 2016 sp02.
Ik heb het geprobeerd op IE, ik heb de beveiliging op het laagste punt gezet, niets helpt...
Oké, ik heb je niet verteld over het internetprobleem, want thuis hebben we een firewall die bijna iedereen blokkeert, dus ik wist niet of dit bericht werd weergegeven vanwege de beveiliging die onze IT-afdeling had ingesteld
Onmogelijk, wat betreft de verificatie van het pad in het HTML-bestand, ik heb gekeken en ik begrijp er niet veel van. Ik ben momenteel bezig met het downloaden en installeren van de " SolidWorks eDrawings Viewer", blijkbaar is het degene die de e-tekenbestanden in HTML weergeeft