Automatische afmeting van een kamer?

Hallo 

Ik werk momenteel aan Solidworks met MyCADtools, en ik wilde weten of het mogelijk was om automatisch de externe afmetingen van de onderdelen die ik teken (zelfs misvormd) te laten invullen in de vakken Breedte, Hoogte en Dikte in SmartPoperties  ?

Bij voorbaat dank, 

Méril

Hallo

de enige manier waarop ik het weet, is of uw onderdelen plaatwerk zijn door met de rechtermuisknop te klikken op de uitgevouwen en vervolgens op Annotation=>properties van de lijst met gelaste onderdelen.

Zie PJ

surface_de_tole_a_plat.jpg

Hallo

Het lijkt mij dat het hulpprogramma "BoundingBox" het doet, kijk HIER of het aan uw behoeften voldoet.

Vriendelijke groeten

4 likes

Hallo

Het hulpprogramma "BoundingBox" reageert inderdaad (beantwoord), maar deze functie is geïntegreerd in het hulpprogramma "EntityProperties" (compatibel met myCADtools 2019 SW2016-17-18-19), waarmee bovendien meeteigenschappen van elke selectie kunnen worden toegepast. Korte video HIER voor een overzicht.

Vriendelijke groeten 

3 likes

EntityProperties, is niet praktisch omdat je het de eerste keer moet maken en als je het onderdeel wijzigt, moet je de functionaliteit opnieuw starten. Is er niet iets dat de truc zou kunnen doen zonder een functie te maken? 

Bij voorbaat dank, 

Méril

1 like

Zonder dat je betalingstools van derden nodig hebt, of zonder een macro te doorlopen.

Ga met een PRT-bestand naar: Documentopties / Gesoldeerde lay-out /

Schakel "Afgeleide configuratie maken" uit

En controleer in de bovenste opties of de "standaard" correct is, d.w.z.:

Vink "Automatisch lijst maken... "

Vink "Automatische update van de lijst..." aan "

verwijder het vinkje bij "Hernoem mappen in de lijst met de waarde Beschrijving"

Vink "verzamel identieke lichamen.

ga dan terug naar de 3D, activeer de modus "(chassis) const.welded"

d.w.z.: Invoegen / Gelaste Complex / Eerste pictogram...

In de boom "Feature Manager" zou de "Lijst met gelaste onderdelen" moeten verschijnen,

ontwikkel het, daarin komt elk bestand overeen met een volumelichaam,

klik met de rechtermuisknop op een map "Een visualisatiekubus maken"

Dit voegt automatisch de eigenschappen toe aan de map, die kunnen worden gezien door met de rechtermuisknop op de map te klikken, en vervolgens eigenschappen.

Eigenschappen die kunnen worden teruggeroepen via een MEP, of andere...

Voordeel, het wordt automatisch bijgewerkt...

5 likes

Hallo

Als de dimensies altijd hetzelfde zijn, kun je eigenschappen koppelen aan de dimensie

Vervolgens hoeft u in de tekening alleen maar de eigenschappen in te voeren die worden bijgewerkt volgens de afmetingen

Daarna weet ik niet of het werkt met SmartPoperties, omdat we het thuis niet gebruiken

Fijne dag

Ik voeg een klein voorbeeld toe in pdf:)

19-06-26_1143.pdf
2 likes