Dimensionering van deuvels

Hallo

Ik probeer de krachten op de ankers van dit systeem te bepalen om het in het beton te bevestigen. Het gewicht van de trolley plus de lading zal ongeveer 3500N zijn.

Kun je me helpen?

linkoa.png

Hallo

Om dit te doen, is het noodzakelijk om een zeer nauwkeurig idee te hebben van de lastafdalingen, vooral wanneer ze worden blootgesteld aan knikken. Het is vooral de kleine jib die de grootste vervorming zal hebben, de zeer lange balk kan meer of minder doorbuiging hebben afhankelijk van het resultaat op de kleine zwenkkraan.

Dus tenzij je heel goed bent in rekenen, is het beter om de simulatie te doorlopen die je het resultaat geeft op de platen die de bouten zullen ontvangen. Het zijn deze inspanningen die u zullen helpen bij het kiezen van de deuvels op basis van de kenmerken van de leverancier.
De inspanning op de enkels is naar mijn mening niet de juiste formulering.

Vriendelijke groeten

2 likes

Bedankt voor je snelle antwoord Zozo_mp, maar ik heb alleen Xpress-simulatie waarmee ik de tests van slechts één onderdeel kan uitvoeren. Ik heb tests gedaan op de grote balk alsof deze op twee steunen stond en de kleine verzonken met de belasting aan het uiteinde. De resultaten zijn bevredigend.

poutre.png

@EmilienLeg

Ik heb net je afbeelding gezien en ik denk dat het resultaat je een valse zekerheid geeft omdat het helemaal geen rekening houdt met het buigen van de kleine steel.

Bovendien vertelt dit resultaat u niets om uw aanvankelijke zorg te beantwoorden, die verband houdt met de te verwachten inspanning voor de bevestigingsankers.

Bovendien wordt hiermee geen rekening gehouden met de IPN op wielen en de grote offset buiten de kleine stuurpen. Ook moet u een zwenk simuleren met een offset-belasting van 350 kg wanneer de IPN-rail is uitgeschoven en de takel zich aan elk uiteinde bevindt, zoals in uw eerste afbeelding. U dient ook rekening te houden met de zwenkwielen van de IPN en de takel (verzonken of niet-verzonken zwenkwiel). Er zijn nog andere punten om te bespreken, maar dit gaat verder dan uw verzoek.

Vriendelijke groeten

Snelle vraag: is het een studentenjob of is het voor jouw bedrijf?

Ik ben een werkstudent maar het is een bedrijfsproject, mijn start van het schooljaar is maandag, ik hoop dit onderwerp met mijn docenten te kunnen bespreken. De grote offset is zeker een extra beperking, het werd van mij gevraagd om redenen van grootte. Ik heb contact met een controleorgaan om het product te valideren, zij hebben mij nog niet geantwoord met de documenten die ik moet verstrekken. In feite is er een belasting van 200kg, maar je moet rekening houden met een coëfficiënt van 1,5 de belasting voor een handmatige takel of 1,25 een elektrische takel + het gewicht van de jib en de kettingtakel .

Hallo

Kunt u uw ASM posten met behulp van de Pack and Go-functie. Hierdoor kan ik het onderwerp preciezer bekijken.

Zodat we kunnen uitwisselen kun je een afbeelding maken waarbij je elk element gaat benoemen. Wat me intrigeert is het telescopische deel aan het einde, dat naar mijn mening het meest kritische onderdeel is dan de IPN, het zijn de assen van de zwenkwielen die de hele lading zullen opeten met een hefboomeffect dat de inspanningen vermenigvuldigt.

Ben jij degene die het model heeft ontworpen of is het het bedrijf omdat sommige punten nieuwsgierig zijn.

Een kleine vriendelijke opmerking , het is niet door het verhogen van de theoretische belasting dat we de veiligheidsfactor verhogen. U moet rekening houden met de MAX-belasting (200 kg) die in grote letters op het hefsysteem wordt geschreven. Kijk hoe je een veiligheidscoëfficiënt berekent, wat theoretisch is omdat het theoretische aanwijzingen geeft die buiten het elastische domein liggen (cf. de ruïnecriteria).

Vriendelijke groeten

Hier is hoe we de belangrijkste elementen kunnen benoemen

capture.png

Het is een model dat ik heb ontworpen omdat ik geen trolley kan vinden voor de toepassing die ik nodig heb, ik heb de reactie op de zwenkwielen in statische stijl berekend om hun capaciteit te kiezen, ik weet dat er twee van de vier wielen zijn die niet veel zullen worden gebruikt, Ik kan niet eens in contact komen met de rail, maar ik denk niet dat ik ze kan verwijderen, wat denk je?

Wat betreft de coëfficiënt waar ik het over heb, het is de controle-instantie die me vertelde dat het voor dit soort systeem een belasting van 1,5x ophangt om de tests uit te voeren. Moet ik op deze basis beginnen of op mijn 200 kg blijven met een veiligheidscoëfficiënt die de uitgevoerde tests accepteert.

Ik probeer me bij de roedel aan te sluiten

Vriendelijke groeten 

asm_00_palan.zip
1 like

Ok goed ontvangen, ik zal hier zo naar kijken

Vriendelijke groeten

Anders denk ik dat ik de wielen direct aan de achterkant zet zoals op de bijgevoegde foto's

capture.png

Goedenavond  Emilien

Hier zijn enkele resultaten.

Ik heb het model vereenvoudigd omdat voor de simulatie alle ronde bouten, enz... zijn nutteloos omdat het doel was om te zien hoe de ankerplaten en tegelijkertijd de bouten reageerden. Ik heb maar vier vaste punten geplaatst om de bouten te vervangen en tja, er gebeurt niets op dit niveau. Ik heb echter geen externe belasting uit het midden geplaatst ten opzichte van de as, zoals zou gebeuren in geval van slingeren.

Aan de andere kant, als er problemen zijn, zal het zijn met de verbindingen van de wielen van de trolley. Ik nodig je uit om een simulatie te doen op dit onderdeel. Ik denk dat het aan je leraren is om je op dit punt te begeleiden en vooral om je de technische middelen te geven om deze simulatie te doen.

In de bijgevoegde rapporten heb ik de maximale belasting en de maximale  vervorming in statische toestand slechts 32 mm gezet en de veiligheidscoëfficiënt is bijna overal op 4. Kijk naar de ontwerpdissectie die de meest geladen gebieden in het materiaal laat zien.

Vriendelijke groeten

PS: Ik gun me een kleine opmerking over de inzetstukken van de frames. Het is gebruikelijk om dit type kruisje op de vleugels van het IPN te plaatsen en niet voor twee ervan op de centrale kern van het IPN. Bekijk samen met je leerkrachten de verschillende soorten verbindingen tussen een verticale en horizontale straal. Je keuze is niet de meest klassieke, en het is in dit specifieke geval geen probleem, maar hey: de state of the art is altijd iets om dichter bij te komen. IMHO

asm_00_palan__zz-statique_2-1.pdf
2 likes

Hallo

Als ik uw analyse correct interpreteer, zou er geen grote inspanning op de pinnen zijn en zou de structuur daarom goed gedimensioneerd zijn, ik heb het niet gespecificeerd, maar de wielassen van de trolley op het voorste deel zullen op de platen worden gelast.

Voor het simulatiegedeelte van de trolley zal ik met mijn leraren overleggen, mijn start van het schooljaar is maandag.

Ik neem nota van uw opmerkingen en dank u voor uw hulp.

Vriendelijke groeten

1 like