LEROY SOMER motormaten

Hoi allemaal

Ik ben terug voor een nieuwe vraag, maar het gaat nog steeds om hetzelfde probleem: als onderdeel van een eindestudieproject word ik gevraagd om een motor (Leroy Somer driefasige motor opgelegd) te dimensioneren voor een trolleykipper. Ik voeg een afbeelding van het project toe, zodat u een idee krijgt.

Ik begin met de data en mijn berekeningen:

De totale massa (trolley + grondstof + roestvrijstalen buizen) is 3100 N

De wagen kantelt in 10 seconden met 135° of 3/4 van een Pi, de afstand tot ons verste punt is r=0,95m; de snelheid is 2,25 tpm of 0,224 m/s; De hoeksnelheid is  W=0,2358 rad/s; Het koppel C= (FxV)/w   d.w.z. C= (2945x0,224)/0,2358= 2798Nm; Acceleratie a=0,0528 m/s.

Tot slot bereken ik het vermogen dat ik nodig heb: - Ik weet niet of het nodig is om het acceleratievermogen als volgt te berekenen: Pa = M x a x Vmax = 3100 x 0,0528 x 0,224 = 36,67 W

- Stroomvoorziening: P = C * W = 2798 * 0,2358 = 670W ; Ik hanteer een rendement van 0,5 (?), d.w.z. 670/0,5 = 1340 W

Dus totaal vermogen = 1340 + 36,67 = (ongeveer) 1377 W

Dus ik weet dat je een motor nodig hebt met een minimaal vermogen van 1377 W (1500 W denk ik). Vanaf daar weet ik niet hoe ik de motor moet kiezen die ik nodig heb, omdat het nogal vaag is. Ik zag motorreductoren die geschikt lijken te zijn bij LS, ik voeg een screenshot toe:

Het beeld is niet erg scherp, ik hoop dat je het kunt lezen, ik voeg ook de link toe https://www.leroy-somer.com/documentation_pdf/3733_fr.pdf

Wat ik graag wil begrijpen is hoe ik met de resultaten die ik heb gevonden nauwkeurig bepaal welke motor ik nodig heb?

In de afbeelding hierboven geven ze een uitvoersnelheid en een vermindering aan. Is deze snelheid de snelheid die ik zal krijgen? Dus uiteindelijk gaat de Reduction Index me niet echt aan? Ze hebben het ook over Nominal Release Moment... Waar is deze informatie voor, hoe gebruik je het??

Ziezo, ik weet dat dat veel vragen zijn, maar als sommigen van jullie me zouden helpen om duidelijker te zien, zou je moeten weten dat het zeer op prijs zou zijn gesteld. En excuseer me alsjeblieft voor mijn gebrek aan kennis.

Met vriendelijke groet, en een fijne dag voor iedereen.

Fabrice

04.png

Hallo

Net als in het geval van een eindestudieproject, zet je alle informatie die je hebt en die je hebt berekend of kunt berekenen.

Ik bied je genadig een paar kennispunten aan   ;-)  ;-) dat is een van de privileges van veteranen.    ;-)

Voor de acceleratiesnelheid moet je rekening houden met verschillende punten , waarvan de belangrijkste de positie van het zwaartepunt is, zoals ik eerder suggereerde.

Onthoud dat het draaipunt bijna in de rechterbovenhoek ligt (en niet in het midden van de wagen. Dit betekent dat de inspanning zeer geleidelijk zal toenemen tussen 0 en 35°, zodat de belasting die van de motor wordt gevraagd niet de maximale inspanning is vanaf het begin.

Pas op dat je geen fout maakt met dit acceleratieverhaal om twee redenen.

1. Omdat je een motorreductor hebt, is dit hetzelfde als het verdelen van het koppel in de tijd (onthoud dat ingangskoppel = uitgangskoppel maar gespreid in de tijd). Dus voordat de motor een kwartslag op de uitgaande as heeft gemaakt, zal de motor er enkele tientallen of meer hebben gemaakt).
  2.  Een zeer belangrijk punt betreft de niet-omkeerbaarheid van beweging.
    QUéZACO?
    Als je een schroefverloopstuk neemt, zelfs als je  de stroomtoevoer tijdens de klim stopt, zal je belasting waarschijnlijk niet naar beneden gaan. Dit is een kwestie van veiligheid, want als de bestuurder op de noodstopknop drukt, blijft de truck volledig stilstaan onder de lading. Dus neem een model waarbij je een niet-omkeerbaarheid hebt, want 310 kg die naar beneden gaat, breekt elk ledemaat en nog erger als je ergens een notenkrakereffect hebt.
  3. Als je een wormschroefmodel neemt, is er geen merkbare acceleratie.

Wanneer u zich in de neerwaartse positie bevindt, bevindt het zwaartepunt  zich dichter bij de as dan wanneer u zich op 90° bevindt, dus het maximale koppel zal in deze zone liggen en niet bij de start, dus het zou de acceleratie bevorderen als u een motorreductor met een lage reductie gebruikt.

Dus om uw maximale koppel te controleren, is het gelijk aan de CG-hefboomarm tussen 45° en 80°. dit geeft u het maximale koppel dat u in Nm aan de uitgaande as moet terugbrengen (plus een veiligheidsmarge van 25 tot 50%, afhankelijk van de gekozen motorreductor).
Waar u zich zorgen over moet maken, is het koppel, omdat het vermogen in Watt u wordt bevestigd door de grafiek van de leverancier.
Focus op pagina's 14 t/m 15 en vooral op de maximaal toegestane tijd MMax

Er moet rekening worden gehouden met de lichte overdimensionering voor schokken bij het stoppen van de trolley wanneer het product wordt gestort of het feit dat de operator opzettelijk schokt door heen en weer te gaan met de motor om het materiaal naar beneden te brengen.

Je kunt dus niet zeggen dat de reductie-index u niet aangaat, want hoe groter de reductie, hoe minder inspanning u zult hebben bij het opstarten, dus onmiddellijke acceleratie en hoe groter de onomkeerbaarheid zal zijn en hoe groter de weerstand tegen schokken (die formidabel zijn) omdat ze de kracht kunnen vermenigvuldigen met gaten of vier op de as. Dus liever een schroefverloopstuk dat door de constructie schokken beter absorbeert.

Vriendelijke groeten

PS:  de ATEX-variabele hoeft niet in aanmerking te worden genomen bij uw keuze, maar de waterdichtheid is redelijk goed ja (minimaal IP 45) vanwege de waterstralen in deze industrie.

2 likes

Hallo Zozo,

Nogmaals hartelijk dank voor al deze informatie!

Ik neem er goede nota van, ik zal in staat zijn om met meer sereniteit vooruit te gaan.

Fijne dag

Vriendelijke groeten

Fabrice

1 like