Hoi allemaal
Ik ben terug voor een nieuwe vraag, maar het gaat nog steeds om hetzelfde probleem: als onderdeel van een eindestudieproject word ik gevraagd om een motor (Leroy Somer driefasige motor opgelegd) te dimensioneren voor een trolleykipper. Ik voeg een afbeelding van het project toe, zodat u een idee krijgt.
Ik begin met de data en mijn berekeningen:
De totale massa (trolley + grondstof + roestvrijstalen buizen) is 3100 N
De wagen kantelt in 10 seconden met 135° of 3/4 van een Pi, de afstand tot ons verste punt is r=0,95m; de snelheid is 2,25 tpm of 0,224 m/s; De hoeksnelheid is W=0,2358 rad/s; Het koppel C= (FxV)/w d.w.z. C= (2945x0,224)/0,2358= 2798Nm; Acceleratie a=0,0528 m/s.
Tot slot bereken ik het vermogen dat ik nodig heb: - Ik weet niet of het nodig is om het acceleratievermogen als volgt te berekenen: Pa = M x a x Vmax = 3100 x 0,0528 x 0,224 = 36,67 W
- Stroomvoorziening: P = C * W = 2798 * 0,2358 = 670W ; Ik hanteer een rendement van 0,5 (?), d.w.z. 670/0,5 = 1340 W
Dus totaal vermogen = 1340 + 36,67 = (ongeveer) 1377 W
Dus ik weet dat je een motor nodig hebt met een minimaal vermogen van 1377 W (1500 W denk ik). Vanaf daar weet ik niet hoe ik de motor moet kiezen die ik nodig heb, omdat het nogal vaag is. Ik zag motorreductoren die geschikt lijken te zijn bij LS, ik voeg een screenshot toe:
Het beeld is niet erg scherp, ik hoop dat je het kunt lezen, ik voeg ook de link toe https://www.leroy-somer.com/documentation_pdf/3733_fr.pdf
Wat ik graag wil begrijpen is hoe ik met de resultaten die ik heb gevonden nauwkeurig bepaal welke motor ik nodig heb?
In de afbeelding hierboven geven ze een uitvoersnelheid en een vermindering aan. Is deze snelheid de snelheid die ik zal krijgen? Dus uiteindelijk gaat de Reduction Index me niet echt aan? Ze hebben het ook over Nominal Release Moment... Waar is deze informatie voor, hoe gebruik je het??
Ziezo, ik weet dat dat veel vragen zijn, maar als sommigen van jullie me zouden helpen om duidelijker te zien, zou je moeten weten dat het zeer op prijs zou zijn gesteld. En excuseer me alsjeblieft voor mijn gebrek aan kennis.
Met vriendelijke groet, en een fijne dag voor iedereen.
Fabrice
04.png