Ik ben hier om u om een beetje hulp te vragen bij het dimensioneren van een mechanisch gelaste stalen pallet.
Ik moet een pallet van 1400 x 1400 mm maken in staal die 7,6T zal dragen, verdeeld over 4 zones. Omdat ik in mijn bedrijf alleen de basisversie van SolidWorks heb, kan ik geen simulatie doen om deze pallet op maat te maken. Ik heb dus een verdeelde kracht van 3877 daN/m² als mijn berekeningen correct zijn.
Ik zou gaan voor een UPN 100 pallet voor zowel de vlonders als de poten.
Kan iemand dit gedeelte bevestigen en het aantal messen en voeten dat ik erin moet doen.
Op het eerste gezicht lijkt het mij coherent. Je hoeft alleen maar een frame te maken, ervan uitgaande dat het de 100 mm is die de belasting opneemt. Een paar rondhouten met hetzelfde profiel. Poten met platen aan de omtrek en onder de rondhouten. Uiteindelijk een plaatwerk dat het geheel bedekt. En dat is het.
Geef me je ASM-bestand en ik doe de simulatie voor je.
Geeft alleen aan of er twee lagen vaten kunnen zijn of niet.
Om de opmerking van @contact_168 af te ronden (die ik overigens toejuich), stel ik voor dat u eigenlijk twee extra voeten zet, omdat u nooit zult weten wat de operators en de dragers zullen doen, die niet altijd uiterst delicaat zijn in de manipulaties. want er is niets dat hen ervan weerhoudt om drie schachten te plaatsen en de derde precies daar te plaatsen waar geen voet is.
Bovendien zeg ik het vaak op dit forum, voor ladingen ver van de vloer, moet je ook de maximaal toegestane overhang definiëren. 1°) omdat veel transpal de lading naar achteren kantelt voordat hij naar voren beweegt en bovendien kan de fenwik een beetje een aanzienlijke helling overwinnen en de pallet dit allemaal moet opvangen.
Wat we ons kunnen herinneren is dat ik de massa op een oppervlak heb gezet dat gelijk is aan de diameter van 4 vaten. Maar slechts een heel klein deel van de bodem van de trommel is 200 liter gewalste staalplaat met een Ø 585 mm, hoogte 880 mm en dikte 1 mm. Het draaipunt is theoretisch een punt, maar om de kurk niet te ver te duwen heb ik een steun van 10 mm geplaatst. Ofwel een binnendiameter van 565 mm. Dit creëert meer beperkingen dan wanneer we de massa over het hele oppervlak van de balken verdelen. Dit lijkt mij nauwkeuriger in relatie tot de werkelijkheid!
Wat ik me herinner zijn de vervormingen van 2,5 mm (in statisch) maar een veiligheidsfactor van ongeveer 4, maar met zwakke punten die het verdienen om in overweging te worden genomen.
AMHA, als ik jou was, zou ik de doorsnede van de balken niet verkleinen, maar ik zou hoekplaten op potentieel kritieke plaatsen plaatsen.
Het enige punt in je ontwerp waar ik op terug zal komen, is de manier waarop de poten zijn bevestigd. De vorkafstand van de Fenwicks is standaard voor europallets, maar je hebt centrale voeten geplaatst die precies in het pad van de vorken liggen.
Inderdaad, ik geef niet veel voet aan de grond bij de basis vorkheftruckchauffeur als hij de pallet horizontaal scheurt om hem vrij te maken, want ik zie hem de hele tijd en overal. We zouden ook de weerstand van de voeten kunnen simuleren bij gevallen van misbruik.
Maar jij bent de ontwerper, ik doe alleen een indicatieve simulatie ;-)
Bent u zeker van de massa van elk van uw vaten als ze vol zijn? Wat is het materiaal in het vat (zonder indiscretie is het om de totale massa te controleren)
Vriendelijke groeten
Ik heb een horizontale kracht van 1000 N op de voet rechtsonder toegevoegd, het verandert niet veel, maar het zou nodig zijn om de kracht te berekenen die nodig is voor het glijden van het geheel om de juiste inspanning op de voet uit te oefenen. Maar is het echt nodig, aangezien je niets zegt over lassen?
Om uw vraag te beantwoorden, deze pallet wordt gebruikt om vaten op te slaan voor 30 jaar waarvan ik de inhoud niet ken. Er zullen 4 gestapelde pallets zijn die niet meer zullen bewegen, dus ze zullen slechts één keer worden behandeld. De totale massa van de eerste pallet is 7,6 ton + 3 keer de massa van een pallet.
Dank je wel ;-) Voor deze verduidelijkingen begrijp ik beter de positie van de centrale poten, die zich dus op het raakpunt van elk twee assen bevinden. Aan de andere kant heb je twee voeten die in de leegte zullen zijn tussen de begane grond en de eerste en tussen de eerste en de tweede. Je moet het hele ding simuleren, zodat je er zeker van kunt zijn dat alles in orde is, want het moet het spel een beetje veranderen!
Had je tijd om de resultaten van de simulatie te bekijken?
Ja, bedankt voor je statische studie. Het bevestigt mijn keuze voor een sectie, ik zal ook uw advies opvolgen en een kruisje toevoegen aan de 4 hoeken langs een U-vleugel.
<HS klimatologisch>: geen boe-boe voor mij, maar het gebeurde dichtbij. Van een afstand gezien lijkt het monsterlijk, maar geografisch gezien is het erg lokaal.</HS klimatologisch>
We hebben het over het probleem van het stapelen: het zijn de vaten die het gewicht van de stapel dragen. Een "kleine" afstandhouder tussen de pallets zou welkom zijn, lijkt mij.
Een afstandhouder is niet per se nodig volgens de berekeningen (die slechts gedeeltelijk rekening houden met de stevigheid van de vaten omdat ik het model niet ken dat zal worden gebruikt, maar ik heb een standaardmodel zonder velg getekend).
Nee! Aangezien @ronathanniet op het punt lijkt te staan terug te komen, geef ik de twee punten die voor mij niet correct zijn. 1°) om de eerste trap te plaatsen , je kunt Fenwick niet gebruiken omdat de vorken nergens heen kunnen. Dat zou betekenen dat het hebben van een vatenstapelaar met een stapeling van twee vaten bij twee vaten op de bovenste verdieping niet zal worden gegrepen. Je zou iets onder de voeten nodig hebben, zoals in houten pallets of pallets. Merk op dat vanaf de eerste verdieping de poten niet meer bruikbaar zijn ;-)
2°) Als ik dit type opslag bij CIRES zie, zijn de vaten voor TFA-afval bijna aan elkaar gelijmd omdat opslagruimte duur is. Momenteel zijn de afmetingen van de pallet @ronathan om deze te weerstaan en om de vaten op de pallet te laten rusten, ze kunnen niet aan elkaar raken.
Maar goed, het is niet het verzoek van @ronathan dat we onze mening geven over het ontwerp. Maar onder ons weerhoudt het ons er niet van om onszelf vragen te stellen ;-) ;-) ;-) Als ik er naast zit, leer ik altijd nog iets!
Sorry dat ik laat antwoord, maar ik heb op dit moment bijna geen tijd meer.
In feite, om specifieker te zijn, heb ik niet veel informatie over dit onderwerp. Mij werd enkel gevraagd om een schatting te maken van 250 gegalvaniseerde stalen pallets van 1400x1400 die bestand zijn tegen een totale belasting van 8T (som van de 4 verdiepingen van vaten) en dit voor opslag voor 30 jaar.
Ik kan het me vandaag de dag niet veroorloven om tijd te besteden aan een ontwerp voor een deal die ik misschien niet heb, dus daarom doe ik een grote maatvoering (omdat je op een gegeven moment ergens mee moet beginnen). Nu begrijp ik dat de berekeningen die op mijn 3D-model zijn gepusht niet helemaal correct zijn. Desalniettemin moet ik voor mijn kosten niet ver van de waarheid zijn?