Dimensionering van pallets

Ik persoonlijk wat me stoort 

1 ́ Hoe zet je de vaten op de juiste plek op de pallet?

2' Waarom de 2 pallets beladen met vaten op de bovenrand van de onderste vaten laten rusten?

En hetzelfde geldt voor de bovenverdiepingen

Voor mij zou het beter zijn dat de pallets op de pallets rusten, misschien via sokkels op elke hoek 

Speciaal voor langdurige opslag

@+

2 likes

Hallo @gt22 

Om de vaten op de pallet te zetten gebruiken we klemmen

Argumenten voor de weerstand van de pallet (de vaten zijn een ander debat) Ik zet een lading van 200.000 N om te zien hoe de pallet van de eerste trap reageert, die de maximale vervorming zal nemen.  Ik laat je kijken. De schalen zijn niet onderhevig aan beruchte trillingen, dus zolang je ver van de elastische limiet bent, speelt de tijd geen rol (behalve corrosie natuurlijk).

Vriendelijke groeten

Bedankt Zozo, ik wil je deel. Aan de andere kant zit ik op 2019 Sp4. 

Hallo

Bent u het eens met dit nieuwe voorstel?

Vriendelijke groeten

PS; De bijgevoegde assemblage

palette_demi_siecle_acier_-_empilement_-_euro.zip

Weten we zeker dat elke pallet 4 vaten heeft?

Welkom @charleslr 

Ik weet niet wat @ronathan zal zeggen, maar zoals ontworpen in de nieuwste versie, kun je 1 tot 4 vaten plaatsen.

Het spreekt voor zich dat als er een bij de eindklant is die geen vier vaten op verdieping 0 en 1 plaatst, dit niet de verantwoordelijkheid van de palletfabrikant met zich meebrengt.

Maar deze overwegingen hebben voor dit bericht al lang de normale (om niet te zeggen eenvoudige) hulp van het forum overtroffen. Ik heb @ronathan alleen geholpen omdat het geen SW-simulatie heeft en omdat ik dingen zag die helemaal niet goed gingen, stelde ik andere oplossingen voor.

Vriendelijke groeten

PS: @Charles je het bestand dat je me  vroeg hebt kunnen downloaden ;-)

1 like

Bedankt voor deze 80*40*3 versie, het past natuurlijk bij mij. Bovendien beginnen we met 4 prototypes van dit type om op ware grootte te testen. In je ASS is er slechts een rij van 4 drums, maar hun massa is in totaal 8,4 T, dus de resultaten zijn correct.