Dimensionering van koperen elektrische weerstand

Hallo
Ik heb een oude booglasmachine - netstroomingang 380V 25A, uitgang van 15 tot 60 V DC 30A tot 200A -, ik zou er graag "een smederij " van willen maken, d.w.z. de + en de min van de uitgang aansluiten op een koperen weerstand - zie bijgevoegd SW-bestand - om een temperatuur van 750° tot 850° te verkrijgen om staal te verwarmen door het in de spoelen van deze weerstand te plaatsen, ..., vraag, kan Solidworks een elektrische/thermische simulatie maken van deze assemblage om de weerstand te dimensioneren???
Vriendelijke groeten
1 weerstand. SLDPRT (787,0 KB)

Hallo
Ik denk dat de EMS-add-in dat kan, maar het lijkt mij dat SolidWorks ook voor dit soort berekeningen een nieuwe simulatiemodule heeft uitgebracht

bedankt voor het antwoord,
Kent u een ontwerpbureau dat deze berekening kan maken?, natuurlijk betalend en hem voorzien van de informatie van de transformator van het onderstation
Vriendelijke groeten

Ik denk dat ze je bij Visiativ in contact moeten kunnen brengen met een ontwerpbureau dat in staat is om dit soort berekeningen uit te voeren

Hoe nu verder met Visiativ?

Misschien kunnen @Coralie u hierover informeren

Bedankt, ik zal een beetje dieper graven!!

Hallo @Alfoncpasmamob,
Indien u gecontacteerd wenst te worden door een visiativ expert kunt u een contactverzoek indienen via de website: https://www.visiativ.com/
U vindt een contactformulier rechtsboven op de homepage :slight_smile:

Bedankt