Ik ben momenteel bezig met het maken van een ietwat zelfgemaakte losse kop, die door de operator moet worden verplaatst en daarom met behulp van een veer (stop voor pen) weer in de uitgangspositie moet worden gezet.
Echter, om deze lente op maat te maken, weet ik niet op welke kracht ik me moet baseren en hoe ik die kan vinden.
Bedankt, maar ik heb het verkeerd begrepen denk ik, ik weet hoe ik het moet dimensioneren, alleen weet ik niet welke kracht ik moet uitoefenen, de vertaling van de losse kop wordt gewoon met de hand gedaan ..
A priori zo, als er geen specifieke inspanning is en als het terug moet komen naar positie wanneer het vrij is, zou ik je zeggen om het gewicht van je losse kop te nemen .... Voeg anders al het andere toe als een gewicht
Ik vraag alleen om de methode toe te passen, je hebt het over het gewicht van de losse kop, maar omdat de veer er direct op is geplaatst, staan de afmetingen van de losse kop ook niet vast, omdat dit afhangt van de diameter van de veer, die ook afhangt van de kracht die moet worden uitgeoefend.
De veer is noodzakelijkerwijs bevestigd aan een vast onderdeel, dus maak je voorlopig geen zorgen over het gewicht van de veer. Kijk in plaats daarvan naar de glijdende krachten op het frame.
Idealiter meet je de benodigde kracht op de machine met een dynamometer en voeg je daar natuurlijk een veiligheidsfactor aan toe.
De meting geeft je de echt nodige inspanning om je staartpunt naar achteren te laten bewegen.
Deze waarde omvat het gewicht en de verschillende wrijvingskrachten.
Aan de andere kant, om betrouwbaar te zijn, moet je de meting op de juiste plaats op de losse kop toepassen, want als je omhoog of omlaag trekt, heb je niet dezelfde waarden.
Het zou eenvoudiger zijn, behalve dat als ik zo te werk ga en de veer die ik krijg een kleinere diameter heeft dan de losse kop, hij het niet zal doen.