Verplaatsingstoewijzing in SW

Hallo SolidWorkers

Hier is mijn probleem van de dag:

Is het mogelijk om een oppervlak in verplaatsingsmapping op een gelokaliseerd gebied van een oppervlak te rapporteren zonder dat het patroon zich voor onbepaalde tijd herhaalt?

Ik dacht erover om mijn volume in het betreffende deel te verminderen, maar het vormt een probleem voor mijn tekening...

Heeft u ooit met dit probleem te maken gehad? Ik geef aan dat ik in SW2014 ben

1 like

En waarom je het niet doet als een sticker

U maakt dus uw stuk (sticker) met uw oppervlakteafwerking zoals u dat wilt

En je zet het aan de gewenste kant met de beperkingen die goed gaan

@+ ;-))

2 likes

Zie o.a. deze video, niet in het Frans, maar toch expliciet

https://www.youtube.com/watch?v=A0vKAFg0EdA

@+ ;-))

1 like

GT22,

Ja, ik heb al geprobeerd om de decal oplossing voor te stellen aan mijn klant (zie PC), maar hij wil echt dat het patroon verschijnt in stempeling (0,5 mm diepte) op de renderings, vandaar mijn probleem...

bar_-_2014-12-09_06.jpg
1 like

dus in 0,5 mm extra dikte voor de wireframe patronen

@+ ;-))

1 like

Naar mijn mening zul je deze tutorial moeten volgen

en neem je tekening opnieuw om een projectie te maken op het lichaam van de ontvanger

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/tuto-creation-d-un-model-l-aide-d-une-image

@+ ;-)) 

1 like

Helaas heb ik het al geprobeerd, alleen het logo is echt veel te ingewikkeld, en ik heb er uren aan besteed zonder er doorheen te komen, er zijn zoveel details dat het een indrukwekkende hoeveelheid kleine elementen is, dus het is traag!

Ik heb ook de "autotrace"-functie getest, maar ook zonder succes omdat de beeldresolutie niet voldoende is.

Nee, ik had het mis, het is geen stempel, het is hol (leraar 0,5) maar dat maakt niet uit...

1 like

U kunt de afbeelding van uw gravure plaatsen om te zien wat er mogelijk is

@+-))

Dus voor dit soort dingen (ik zeg ding omdat het niet mijn ding is)

Mijn lasergraveerder verwerkt de afbeeldingen met illustrator, de gevectoriseerde afbeeldingen in feite een .ais zie dxf met een converter en kosten me dat ik het op mijn cilinderplaten plak enz...

1 like

@gt22

Nou ja, normaal gesproken heb ik niet het recht om dit soort documentaires te verspreiden, maar ach, dat zeggen we niet ;-) Ik probeer nu de scherpte van het beeld te verbeteren, zodat autotrace werkt en niet de helft van de details vastlegt.

@SEPM. Gerald

In feite is het alleen voor de realistische weergave, het zou niet op het plan moeten verschijnen. Dan wordt het op het moment van fabricage normaal met een laser gedaan

georgie_stamp.png
1 like

Solidworks herkent dus een illustrator bestand... maar om het op een stuk te plakken..... vooral rond..... Ik zie niet in hoe ik het moet doen

georgie_stamp.ai
1 like

nou ja, na een paar uur proberen

Dit is wat ik heb kunnen doen

@+ ;-))

1 like

nou ik heb veel plezier gehad ;-))

@+ ;-))

1 like

@SEPM.Gerald

Om een tekening op een oppervlak te lijmen, moet je eerst een manier vinden om er een schets van te maken. Daarna zijn er twee technieken, of je maakt een wikkeling rechtstreeks, of je maakt een vervorming "curve to curve" en het voordeel is dat je meer van dat soort parameters beheert...

1 like

Hallo en gelukkig nieuwjaar allemaal!

Nou, hier ben ik terug met mijn pb van LOGO.

Na vele min of meer overtuigende proeven, is dit de methode waar ik voor heb gekozen.

Het moet de snelste zijn en ook degene waarmee je zo dicht mogelijk bij het originele ontwerp kunt komen.

1- Ik opende de afbeelding in Adobe Illustrator om deze te vectoriseren:

2- Ik heb het vervolgens geëxporteerd in dwg-formaat:

3- importeren onder SW in een schets, dan een beetje opschonen.

4- Extrusie:

Nou, deze "kleine" manipulatie kostte me enkele dagen voordat het naar mijn zin was... Maar het spel is de kaars waard

Het enige wat ik hoef te doen is het op mijn tube op te rollen en dan wordt het geweldig!!

1 like