Hoi allemaal
In de schets, wanneer een schets gesloten is en volledig beperkt is door zijn afmetingen, verandert de schets van blauw in zwart en zijn de afmetingen zwart. Kunnen we de kleuren scheiden, bijvoorbeeld: volledig beperkte schets in groen en de zijkanten in zwart.
Ik vraag u dit omdat ik in sommige ervan moeite heb ze allemaal te identificeren: de afmetingen in zwart, de assen in zwart en de schets in zwart.
Kortom, ik wil de kleuren veranderen.
Bij voorbaat dank
Hallo
Om de kleuren te wijzigen, is het Optie/Systeemopties/Kleuren/...
In het geval van schetsen is de kleur hetzelfde voor dimensies en beperkte entiteiten: optie "Schets, volledig beperkt". Sorry...
Wat betreft kleurverandering in het algemeen, en dit is slechts mijn mening, het aanraken ervan leidt vaak tot teleurstelling, je ziet uiteindelijk niets in bepaalde omstandigheden, de keuze van SolidWorks-kleuren is vanaf het begin nogal volbracht.
A+
2 likes
Ok bedankt voor deze info. Ik hoop dat we de kleur in de toekomst naar wens kunnen veranderen op andere versies.
Bedankt voor je mening over de kleurverandering. Ik ben het met je eens, de standaard basisinstellingen en kleuren zijn al goed bestudeerd.
Vriendelijke groeten
Een evolutie op dit punt lijkt me onwaarschijnlijk: ze zijn al een paar jaar op deze basis.
Maar het kan een suggestie zijn om op de SolidWorks-website te doen!
Tot gauw