Hallo
Voor de buitenste trapboom van een wenteltrap heb ik een gevouwen plaatwerk gemaakt, maar ik zou het graag in 3 willen verdelen zodat het haalbaar is, ik heb twee verwijderingen gedaan om 3 verschillende lichamen te maken, maar nu kan ik 2 van deze delen niet meer uitvouwen. Hoe verdeel je dit soort stukken en lukt het je altijd om het uit te vouwen.
Bedankt voor je hulp!
Ik voeg het betreffende bestand toe (het verwijderen van materiaal dat problematisch is zijn 7 en 8)
limon_ext_haut.sldprt
Hallo
Zou je een stap kunnen doen omdat we niet allemaal dezelfde versie hebben (2016 voor mij).
En plaats een zeefdruk van de materiaalverwijderingsopties om je onderdeel in 3d te verdelen, ik doe meestal 4 configuraties voor het geassembleerde onderdeel en 3 configuraties met de onderdelen apart en in elke configuratie gebruik ik de Body-Remove/Keep Body-functie om alleen te behouden wat ik nodig heb.
1 like
hier heeft hij spijt, ik zal er de volgende keer aan denken
limon_ext_haut stap
Perfect, probeer het vakje aan te vinken voor normale materiaalverwijdering en het zou goed moeten zijn.
1 like
Ik heb het net geprobeerd, het vertelt me "reconstructiefout: kan geen normale materiaalverwijdering op dit onderdeel uitvoeren"
En als ik de Optimize-geometrie controleer, wordt het hele onderste deel van de trapboom verwijderd ...
Hallo
Ik heb er gisteravond even naar gekeken en vanmorgen bij de koffie had ik een idee...
In ons land zouden we zo'n plat onderdeel als volgt bewerken:
1 - na het verwijderen van het materiaal 6 alle andere materialen verwijderen, afwerken, enz. behalve degenen die het stuk in 3 delen snijden
2 - Vouw het stuk open
3 - Snijd het stuk in 3
4 - Bewaar de carrosserieën in aparte bestanden zodat ze afzonderlijk plat kunnen worden bewerkt.
Het grote minpunt van deze methode is dat we de mogelijkheid verliezen om de (individueel) geregistreerde lichamen in en uit te vouwen.
Fijne dag.
2 likes
Ik denk dat ik deze optie ga doen, een beetje doe-het-zelf maar het gaat het doen!
Of beter gezegd, sla de DXF in zijn geheel op en snijd hem vervolgens in 3 met de programmeersoftware of autocad ...
Hallo
Over het algemeen is het gemakkelijker om plat te snijden dan om op SW te vormen.
Inderdaad, om de snede zo te maken dat deze door een 3000X1500-laser gaat, is de beste methode om door een 2D-software zoals autocad te gaan.
1 like