Ik ben bezig met het opnieuw maken van een materiedatabase in solidworks 2013, de oude is volledig beschadigd (te veel versluierd materiaal, mooie waarden en een volledig verrot bronbestand (txt-formaat) (alle accenten zijn vervangen door duizenden willekeurige tekens, wat de update onmogelijk maakt).
Mijn vraag heeft betrekking op de minimale gegevens die moeten worden ingevoerd om een stresssimulatie mogelijk te maken. Wat heeft Solidworks minimaal nodig?
vis coëfficiënt? Elastische limiet? De modulus van Young?
Het idee is om het aantal waarden dat moet worden ingevoerd bij het invoeren van een nieuw materiaal te beperken, om ervoor te zorgen dat de database schoon blijft. Als er te veel waarden zijn, wordt het al snel anarchie.....
Ik wil erop wijzen dat onze berekeningen nooit een notie van temperatuur bevatten, alleen inspanning. Bijvoorbeeld de vervorming en sterkte van een kunststof clip. Heel basaal gebruik dus.
Ik wijzig de basis van het solidworks-materiaal niet rechtstreeks, maar een kopie, waarin ik alleen de materialen bewaar die we dagelijks gebruiken.
We werken voornamelijk met geïnjecteerd plastic en de originele solidworks-basis is te algemeen: we recupereren het materiaal dat is gespecificeerd in het deel op onze plannen, en deze plannen moeten de exacte aanduiding van het materiaal bevatten (niet alleen een familie van materialen, bijvoorbeeld BAS of PC) om redenen van het voldoen aan normen.
Dus ik wil een database opnieuw maken (zonder de originele aan te raken, hè! Ik maak een kopie) waarin al onze specifieke materialen worden gegroepeerd, met de exacte naam en de exacte eigenschappen.
Maar om ervoor te zorgen dat het wordt gevoed en bijgewerkt door alle ontwerpers van het bedrijf (die geen modellen zijn van discipline en nauwkeurigheid.....), moet ik de in te voeren gegevens tot het minimum beperken, zodat solidworks-simulatie normaal kan verlopen tijdens een krachtberekening.