Dubbele lagen op de rand

Hallo.

Is er een manier om 2 opeenvolgende vouwen in plaatwerk te maken met een enkele functie, ik zie niet in hoe met "plaatwerk gebogen op de rand", maar er kan een andere manier zijn?

Dank u voor uw hulp. 

Hallo

Zou je een afbeelding hebben van het stuk dat je wilt maken?

1 like

Hallo

Kijk of het iets dergelijks  is dat je wilt doen.

Hallo

Heb je het over de vouw in het rood?

Aan de andere kant in 2 functies en niet in één.

Hallo

de dubbele rand is te realiseren via een functie, zie PJ in Solidworks 2016

teste_bord_double_ac_codra_427_.sldprt
1 like

Of een andere oplossing die meewerkt kan op verzoek niet erg expliciet zijn, in een plaatwerk een verschuiving maken:

http://help.solidworks.com/2018/French/SolidWorks/sldworks/c_Jogs.htm?verRedirect=1

@ AC Cobra 427

In feite heeft het 2 functies;) 2x dezelfde :)

Aan de andere kant begin je met een schets terwijl ik heb getest met de "Crushed Fold" -functie x2

Zolang de uitgeklapte werkt, is het hetzelfde. (zoals we vaak zeggen "er is niet slechts één manier om dingen in SW te doen, alleen de methode die het beste bij je past")

Maar het zijn nog steeds 2 functies en niet in 1 alleen.;)

Je hoeft alleen maar een beetje speling over te laten voor de 2e vouw, ik heb plaatwerkdikte +0,2 in mijn voorbeeld gezet

SW genereert een straal van 0,1 om vermenging van het gezicht te voorkomen. Het kan dus spelen op het uitgeklapte.

Hello@Tous

Laten we wachten tot @n.blanes terugkomen en kiezen uit de tekeningen voorgesteld door @FUZ3D of  de offsetvouw van @sbadenis

Anders maakt het geen kreuk, we gaan raden naar de Plie en de mooie tonijn of naar de derline-rand die hem gek maakt.

Kanton Crodally

3 likes

Hallo.

Bedankt voor je antwoorden, ik voeg een screenshot toe om explicieter te zijn.

Ik teken regelmatig trechters die eindigen met 2 gevallen randen (een horizontale en een verticale).

Dit zijn de 2 vouwen die ik graag in één keer wil maken. Op dit moment heb ik niets beters gevonden dan een trapeziumvormige schets te tekenen voor de horizontale vouw en te eindigen met een vouw met de plaatwerkfunctie op de rand gevouwen.

capture1.jpg

Hallo

U kunt de functie voor geveegde gevouwen vellen gebruiken, u heeft slechts één functie voor meerdere vouwen.

2 likes

Hallo

Bovenal moet u weten wanneer u deze twee opeenvolgende vouwen wilt maken ? En vooral hoe je je hoppertekening te lijf bent gegaan ;-) , want als plaatwerker zijn er verschillende mogelijkheden om plaatwerkdelen te maken.

@+

Kortom, ik bouw mijn trechter op het oppervlak, ik naai de oppervlakken en verander het vervolgens in plaatwerk. Als laatste maak ik mijn laatste verticale valrand met "plaatwerk op de rand gevouwen".

Zie bijgevoegd bestand.

capture2.jpg