Duplicaat vanwege symmetrie in de stuklijsten van mijn assemblage

Hallo

Tijdens mijn verschillende projecten (op SOLIDWORKS) merk ik dat ik veel symmetrisch teken (bakboord-stuurboord), de onderdelen zijn van tijd tot tijd precies hetzelfde.

Als ik mijn stuklijst genereer, heb ik mijn "Part1" in hoeveelheid 1 en "PartSymmetry1" in hoeveelheid 1, wat twee verschillende delen zijn. Zou het mogelijk zijn om de nomenclatuur uit te laten komen "Part1" hoeveelheid 2.

Bedankt

Hallo, volgens SW worden de symmetrische versies van componenten (onder assemblage) opgeslagen in afgeleide configuratie of in een nieuw bestand, dus op geen enkele manier.

@thibaudtiercelin je beter dan ik weet dat het mogelijk is om de configuraties onder hetzelfde artikel te groeperen , maar het is al snel onhandelbaar en vooral onderhevig aan fouten;)  

2 likes

Hallo

Ja, het is mogelijk door symmetrie in de kamer te maken; Om dit te doen, moet u het "rechter" deel maken en deze "Standaard" -configuratie naar rechts hernoemen, vervolgens een "linkse" -configuratie maken en de lichaamssymmetrie uitvoeren en het lichaam verwijderen, symmetriseren in deze configuratie en het zou moeten werken omdat het slechts één deel zal zijn in plaats van beide.

2 likes

Dat is wat ik zei, wetende dat het tabblad Symmetrie de mogelijkheid biedt om op te slaan in afgeleide configuratie in het originele onderdeel van de assemblage. Het probleem is dat als andere onderdelen ook configuraties hebben, in de gegroepeerde stuklijsten, hun hoeveelheden  ook worden gecumuleerd, 

2 likes

Test en zijn wandeling