Draft Sight / Fehler bei der Darstellung

Hallo allemaal
in mijn Draft Sight 2019 krijg ik constant een oneindig aantal streken op het scherm, die dan weer weg zijn als ik inzoom. Erg vervelend als je bijvoorbeeld onderdelen met een aansluitpunt wilt invoegen.

Zie bijgevoegde foto voor details.

Heeft iemand dit eerder gehad en kan me een tip geven over hoe ik het weer kan verwijderen.

Ontwerp zicht 2019 x64 SP2
Groetjes

Hallo, hier is het begin van de reactie van de bot in de hoop dat dit uw probleem oplost:

Het probleem dat u beschrijft in DraftSight 2019, waarbij een oneindig aantal streken verschijnt of verdwijnt afhankelijk van het zoomen, kan worden veroorzaakt door verschillende gemeenschappelijke factoren die verband houden met de weergave of geometrie van de tekening. Hier zijn de mogelijke oorzaken en hun oplossingen :

:mag_right: 1. Zeer lange streken of objecten die ver van de oorsprong verwijderd zijn

:white_check_mark: Symptomen:

• Objecten verschijnen of verdwijnen afhankelijk van de zoomfunctie.
  • De tekening kan entiteiten bevatten die erg ver verwijderd zijn van de rest.

:white_check_mark: Oplossing:

• Gebruik de opdracht Zoom -> Étendu (ZOOM E) om te zien of er objecten worden weergegeven die buiten het bereik vallen.
  • Controleert met SELECTALL dan Propriétés of Liste om te zien of er verre of zeer grote functies zijn.
  • Verwijder verdachte objecten of concentreer uw tekening opnieuw rond de oorsprong (0,0).

:abacus: 2. Problemen met schaal of lijnstijl

• Lijnen (vooral stippellijnen) verdwijnen bij bepaalde zoomniveaus.

• Controleert de schaalinstellingen voor de lijntypen :
    • Commando: LTSCALE (wereldwijde schaal van lijntypen).
    • Opdracht: PSLTSCALE (in presentaties, op 0 of 1, afhankelijk van het gewenste gedrag).
    • Probeer het LTSCALE = 1 en kijk of de functies opnieuw verschijnen.
  • Werk de lijntypen bij: REGENALL.

:gear: 3. Problemen met de prestaties van het beeldscherm/de grafische kaart

• Knipperende, verdwijnende objecten, langzaam zoomen.

• Ga naar Systeem > Opties > weergave.
  • Hiermee wordt hardwareversnelling tijdelijk uitgeschakeld om te zien of het gedrag verandert.
  • Werk de stuurprogramma's van uw grafische kaart bij.

:brick: 4. Tekenen van corruptie of proxy-objecten

• Vreemd gedrag, onzichtbare entiteiten.

• Gebruikt de commando's:
    • AUDIT om fouten te corrigeren.
    • PURGE om onnodige functies op te ruimen.
    • RECOVER als u een mogelijk beschadigd bestand opent.
2 likes