DraftSight: Alleen-lezen bericht bij opening

Hoi allemaal

Weet iemand of het mogelijk is om het alleen-lezen bericht niet weer te geven bij het openen van DraftSight?

Als je naar een standaardplan kijkt dat alleen-lezen is, stelt DraftSight elke keer de vraag...

Bedankt

Hallo

Ik ben bang dat het is zoals alle Windows-applicaties, wanneer je een bestand probeert te openen dat alleen-lezen is.

De oplossing zit niet in Drafsight of in andere software. Als er een oplossing is, is het in een configuratie van het besturingssysteem (Windows).

Ik heb nog niet gevonden hoe ik dit bericht kan uitschakelen...

3 likes

In de eerste plaats zijn sommige bestanden op schrijfniveau op een meer geavanceerde manier beveiligd dan een eenvoudige "rechtsklik" en dan alleen-lezen.

Echter, door met de rechtermuisknop te klikken en vervolgens op beveiliging, is het mogelijk om gebruikersrechten te wijzigen in lezen + schrijven?

Ik wil niet het alleen-lezen bericht verwijderen, maar alleen het bericht bij de opening.

Dit zijn standaardplannen die van cruciaal belang zijn, en alleen bepaalde mensen zijn bevoegd om ze te wijzigen.

Hallo, het antwoord is eenvoudig, maar zal niet per se bevallen.

Een alleen-lezen document genereert altijd een bericht wanneer het wordt geopend met software die wijzigingen kan aanbrengen. De oplossing die in het algemeen wordt voorgesteld, is het gebruik van een "Viewver" voor raadpleging en een "Writer" voor creatie en wijziging.

Deze oplossing wordt vaak gebruikt, behalve om te controleren of een niet-cartoonist een document kan raadplegen zonder een pauze te kunnen nemen.

Drafsight is gratis, maar het ligt niet binnen het bereik van alle gebruikers van een bedrijf, een "Viewer" normaal gesproken wel en is lichter. Het is als een PDF (behalve dat "Reader" niet de vraag stelt of je iets wilt veranderen!)

Zoals hierboven vermeld, is het een feit dat u .dwg documenten moet wijzigen en andere documenten moet raadplegen die alleen-lezen zijn.

Het lijkt dus moeilijk om de software te kiezen voordat je het bestand elke keer opent...

Geen oplossing a priori, dank u.