DraftSight (Aan de slag)

Hallo

Ik heb onlangs de betreffende software gedownload en ondervind enkele problemen.

Ik heb een probleem met de blokken, niet voor het maken maar voor het maken van een bestand

om een bibliotheek te maken.

Kan iemand mij helpen? Bedankt.

1 like

Zie deze COM-thread

http://www.lynkoa.com/forum/3d/peut-creer-sa-propre-bibliotheque-de-bloc-dans-draftsight

@+

1 like

Hallo

Wat is precies het probleem? Maak gewoon een bestand met meerdere blokken erin, toch?

Omdat er geen DesignCenter (of Palette) zit in de gratis versie van DraftSight.

1 like

Hallo

Het lukt me inderdaad om meerdere blokken in hetzelfde bestand te maken

en wanneer ik (binnen hetzelfde bestand) verzoek om het invoegen van een blok,

De lijst met de verschillende gemaakte blokken wordt correct weergegeven.

Het probleem doet zich voor wanneer ik deze blokken in een ander bestand wil oproepen

van het proces voor het maken van blokken.

Ik vond de "blokken opslaan in een bestand" formulier ExportMplan opdracht,  maar ik zondig (het lijkt mij) op de creatie van de bestemming bestand ...?

Een standaard bestand werkt niet?

1 like

Ik denk dat ik het probleem heb geïdentificeerd, maar nog steeds niet opgelost...

Aan het einde van het ExportMPlan-commando moet ik bepalen in welke map ik mijn nieuw gemaakte blokbestand moet opslaan. Dit is waar ik crash, want uiteindelijk sla ik mijn blok op als een nieuw bestand op zichzelf en niet als een bestand in een map. 

En het probleem is... dat ik gewoon niet weet hoe ik een map moet maken...!

Bedankt voor je geduld.

Inderdaad, ik heb net getest en we moeten een nieuw bestand maken met ExportMPlan.

Dus voor mij is de gemakkelijkste manier om een DWG-bestand open te houden en de blokken die je wilt behouden te kopiëren en plakken.

Voor meer leesbaarheid als je veel blokken hebt, kun je net daaronder een tekstannotatie toevoegen om ze gemakkelijker te vinden met een zoekopdracht (CTRL + F).

1 like

Hallo en bedankt voor je hulp.

Ik zal je proberen uit te leggen waar ik ben en waar ik vastloop. Het valt nog te bezien of wat ik verlang

is haalbaar op de gratis versie van DraftSight...?

DraftSight is een kloon van AutoCAD, dus ik ben op zoek naar een manier om de logica die ik toepas te reproduceren

op het laatste. (logica die me ontgaat... maar waarvan ik denk dat het vrij klassiek is

op alle CAD-software)

Een blokbibliotheek maken op AutoCAD:

1/ Het openen van een bestand voor het tekenen van de verschillende blokken. 

Bijvoorbeeld alles wat te maken heeft met de diverse soorten houtschrijnwerk.

Dit bestand (bron) heeft het volgende pad: DDUR/AutoCAD/menuiseriesbois.dwg

2/ Ik maak een doelbestand aan waar al mijn blokken naartoe worden gestuurd (het is in dit bestand dat 

Ik zou mijn blokken gaan halen)

Dit bestand (bestemming) heeft het volgende pad: DDUR/menuiseriesbois.dwg

3/ Ik teken bijvoorbeeld een deur in het bronbestand.

4/ Ik zet de eenvoudige tekening om in een blok zodat ik het vanuit elk ander bestand kan oproepen.

Op AutoCAD gebruik ik de WBLOC-opdracht  aan het einde van de invoer, ik sla het blok op onder het doelbestand

het een naam geven: DDUR/timmerwerk/porte.dwg

Om een blokbibliotheek te maken op DraftSight. 

1/ Het openen van een bestand voor het tekenen van de verschillende blokken.

Bijvoorbeeld alles wat te maken heeft met de diverse soorten houtschrijnwerk.

Dit (bron) bestand heeft het volgende pad:

ProgramData/DassaultSystèmes/DraftSight/Voorbeeld/menuiseriesbois.dwg

(geen zorgen voor deze operatie)

2/ Ik maak een doelbestand aan waar al mijn blokken naartoe worden gestuurd (het is in dit bestand dat

Ik zou mijn blokken gaan halen)

Dit bestand (bestemming) heeft het volgende pad: ???? Ik weet niet waar ik het moet maken...

3/ Ik teken bijvoorbeeld een deur in het bronbestand. (geen zorgen)

4/ Ik zet de eenvoudige tekening om in een blok zodat ik het vanuit elk ander bestand kan oproepen.

Op DraftSight gebruik ik het ExportMPlan-commando  aan het einde van de invoer, ik sla het blok op onder het doelbestand

door het een naam te geven: ?????? omdat het me niet is gelukt om het bestemmingsbestand te maken... Ik kan het nergens heen sturen...