DriveWorks en beheer van std-onderdelen van verschillende materialen

Hallo

Voor onze producten hebben we specifieke componenten, maar ook standaard componenten waarvan het materiaal kan veranderen. Dat wil zeggen dat de geometrie van het onderdeel niet verandert, maar alleen mijn materiaal verandert.

De gemakkelijkste manier zou zijn om zoveel mogelijk standaardcomponenten als materialen te maken, maar ik vraag me af hoe het zit met de update, de evolutie van het onderdeel. Dit zou vereisen dat elk onderdeel afzonderlijk wordt bijgewerkt met het risico dat er verschillende geometrieën ontstaan.

Vervolgens is het om een standaardcomponent te maken, om deze te integreren in een andere component waar het materiaal zal worden beheerd.

Er is zeker een andere, gemakkelijkere manier, dus ik luister.

Bedankt

Configuraties doorlopen?

1 like

Het probleem met de configuratie voor ons is dat voor bijvoorbeeld roestvrij staal en staal het bestand dezelfde naam zal hebben.

PDM genereert automatisch de bestandsnummers.

En dus op onze tekening heb je dezelfde nummering, of het nu staal of roestvrij staal is en het is niet geweldig.

Hallo

Anders kunt u een nieuw onderdeel maken en het referentieonderdeel direct invoegen, en u kiest daarna het materiaal. Maar elke keer dat de geometrie van de basis verandert, moet je alle andere onderdelen openen om ze bij te werken, lijkt mij.

Ga anders door de configuraties en geef de naam van de configuratie het onderdeelnummer, voor de tekeningen moet u de naam van de configuratie bellen om het nummer van het onderdeel met de bubbels in automatisch te krijgen.

1 like

Hallo

Bij ons, ook bij PDM,
Wij werken met een root in artikelcode
En we beheren het materiaal (in ons geval de kleur) met de configuratie.
We hebben nog geen specifieke materiaaleigenschappen nodig... Maar ik denk dat het te herstellen is

We hebben één onderdeel, dakplaat, met een "123456" referentie
Het is hetzelfde plaatwerk dat op onze producten zit, alleen de kleur verandert.

Artikelcodes van het type

"123456-7016" -> RAL grijs
"123456-9010" -> RAL wit
"123456-6005" -> RAL groen
...

Wij beheren en onderhouden slechts één 3D-bestand en -plan.
Op de kaart is een kleine tabel aanwezig om de overeenkomsten van de kleuren aan te geven.

1 like

Bedankt

Ik had het idee van het alruinvoorstel, ook al vind ik het een beetje "zwaar"

Uw voorstel sjoly_TRIG, past niet bij mij omdat mijn plannummering niet langer op dezelfde tekenbasis zal zijn, toch bedankt.