Hallo
Ik heb 2 configuraties in mijn kamer gemaakt en ik wil ze graag bedienen in DriveWorks Express via de MenuSelect-configuratieregel , bij het starten van het formulier heb ik een wijziging aangebracht in mijn model , maar de tekening wordt niet gevolgd en bij een foutmelding in de 3D heb ik "onmogelijk om de configuratie te vinden"
Bedankt
1 like
Hoewel u met DriveWorks Xpress de actieve configuratie van een onderdeel of assemblage kunt regelen, moet u voorzichtig zijn met het gebruik van dit type liniaal.
Een configuratie in SOLIDWORKS maakt het (onder andere) mogelijk om de status van functies en dimensiewaarden van een model te onthouden.
Op deze manier maakt het overschakelen van de ene configuratie naar de andere het mogelijk om verschillende varianten van hetzelfde model af te wisselen door de onthouden waarden en toestanden "op te roepen".
Door de configuratie te wijzigen, zal SOLIDWORKS de functies en afmetingen CONTROLEREN om ze terug te brengen naar de opgeslagen waarde.
Er bestaat dus een risico dat de controle over dezelfde dimensie of dezelfde functie wordt toevertrouwd, zowel aan DriveWorks Xpress als aan SOLIDWORKS bij het besturen van een model dat configuraties bevat.
Een goede gewoonte in dit geval is om geen functies of dimensies aan te sturen die al door de configuraties worden aangestuurd (en om heel voorzichtig te zijn met wat een configuratie aanstuurt).
Dat gezegd hebbende, DriveWorks Xpress rijdt niet met de tekeningen. Het kan alleen een tekening kopiëren die is gedeclareerd door het SOLIDWORKS-model (optioneel) en deze opnieuw koppelen aan de variant die is gemaakt door DriveWorks.
Als het oorspronkelijke hoofdmodel de weergaven van de actieve configuratie weergaf op het moment dat het plan werd gemaakt, blijft deze configuratie onthouden wanneer het bestand wordt gekopieerd door DriveWorks Xpress.
De gemaakte tekening kan daarom afwijken van de verwachte, omdat deze altijd de oorspronkelijke configuratie weergeeft.
In dit geval moet u voorzichtig zijn met het wijzigen van de configuratie die wordt weergegeven in de tekeningaanzichten (in de weergave-eigenschappen: kies Gebruik de sjabloonconfiguratie die in gebruik is of de laatst opgeslagen configuratie).
Maar wees voorzichtig: als u de actieve configuratie handmatig wijzigt door dit model op te slaan, zal de tekening de laatste configuratie weergeven...
Als u een bericht ziet dat de configuratie niet definitief is gevonden, staat er waarschijnlijk een fout in de regel die aangeeft welke configuratie op dat onderdeel moet worden ingeschakeld.
De naam van de configuratie die DriveWorks Xpress wil activeren, komt waarschijnlijk niet PRECIES overeen met het originele model (hoofdletters, kleine letters, speciale tekens, ...)
In de hoop dat deze paar aanknopingspunten helpen om de oplossing te vinden...
Hallo, bedankt voor je antwoord
Vriendelijke groeten