Hallo
In DriveWorks Pro heb ik 2 gerelateerde problemen. Ik heb een kamer "A" die twee configuraties heeft: "voorbewerken" en "afwerken" en twee vlakken die elk naar een van deze configuraties wijzen. Ik wil graag de configuratie "concept" hernoemen naar "02" en "finish" naar "01" en dat de link met de tekeningen niet wordt verbroken, hoe doe ik dat?
Momenteel ben ik bezig met het maken van verschillende generatietaken als volgt: "Configuratie overschakelen" naar "concept" + "Configuratie maken " " 02" + "Configuratie overschakelen" naar "afmaken" + "Configuratie maken " "01" + "Configuratie verwijderen", "concept" en vervolgens "afmaken".
Dit werkt voor 3D, maar de links in 2D zijn verbroken. Is er een manier om dit eenvoudiger te doen (bijvoorbeeld door de configuratie te hernoemen en deze in de 2D te laten volgen)
Bij voorbaat dank
Hallo Nicolas,
Waarom noemt u uw configuraties niet rechtstreeks in uw 3D Master "01" en "02"?
Op deze manier zouden de links behouden blijven .
Hallo Johan,
Het was om het probleem te vereenvoudigen. Omdat het idee is om een masteronderdeel met de naam 333.99.xxx.dd.zz configureerbaar te hebben (xxx lengte, dd-diameter, zz-status) met twee verschillende bewerkingsconfiguraties (voorbewerken en nabewerken) waarvan het serienummer de parameterinformatie zal bevatten. Als de gebruiker er bijvoorbeeld voor kiest om een onderdeel te maken met een lengte L = 200 mm en een diameter D = 25 mm, dan heeft de blanco het nummer 333.99.200.25.02 en de afwerking 333.99.200.25.01. Elk stuk heeft een ander nummer. En deze nummers worden vervolgens overgenomen in ons ERP.
Hallo!
DriveWorks staat het hernoemen van configuraties in de huidige versie niet toe, maar ik kan bevestigen dat de suggestie in ons systeem zit.
De use case is interessant, heb je geprobeerd de manip van het handmatig hernoemen van de configuraties en de tekeningen volgen correct?
Als dat zo is, zou ik willen voorstellen om een SOLIDWORKS-macro te maken (de API's lijken vrij eenvoudig) en DriveWorks te vragen deze uit te voeren tijdens het genereren van modellen met een 'Generation Task':
https://docs.driveworkspro.com/Topic/GTRunSOLIDWORKSMacro
Vriendelijke groeten
Thomas
Hallo Thomas,
Ik heb geprobeerd de naam van de opstelling in de 3D handmatig te wijzigen, en of de 2D nu open of gesloten is, de verandering volgt in de 2D. Dus, zoals je suggereert, lijkt het mogelijk om deze manier van doen te gebruiken en een macro te maken.
Ik heb echter nooit in SolidWorks gecodeerd, API's gemaakt en andere. Heb je toevallig een link of document dat dit goed uitlegt? (voordat ik te veel tijd verspil aan het onderzoeken van ^^).
Bedankt voor je antwoord in ieder geval :-D!
Nico
Super!
Ik heb geen referentie om te delen voor de ontwikkeling van VBA SOLIDWORKS, vooral niet in het Frans, andere leden hebben zeker aanbevelingen?
Voor een begin van een track, zie hieronder voor een begin van een Macro die ik snel deed en die een "Voor" configuratie hernoemt naar "Na".
Zie afbeeldingen ter referentie.
In de hoop dat het een goed begin is.
Dim swApp As SldWorks.SldWorks
Dim swModel As SldWorks.ModelDoc2
Dim swConf As SldWorks.Configuration
Sub main()
Set swApp = Application.SldWorks
Set sMmodel = swApp.IActiveDoc2
Set swConf = swModel.GetConfigurationByName("Avant")
swConf.Name = "Apres"
End Sub
macroavant.png
Hartelijk dank voor uw antwoord en sorry voor mijn zeer late antwoord (vakantie).
Ik heb je voorbeeld getest en het lijkt te werken (wees voorzichtig, er is gewoon een typefout: "Set swModel = ... " en niet "Stel sMmodel in = ... ")
Nu moet ik proberen de naam van het onderdeel op te slaan in een variabele om deze te gebruiken voor de naamgeving van de configuratie en ook in de "Nomenclatuuropties" onder de eigenschappen van de configuratie in de Configuration Manager definiëren dat het de "Naam van het document" is die wordt weergegeven en niet de "Naam van de configuratie". Ik zal weer posten als ik dit allemaal heb kunnen testen.