Staat Driveworks xpress je toe om een sjabloon toe te voegen?

Hallo 

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om dankzij DriveWorksXpress een model toe te voegen aan een assemblage?

Om de context uit te leggen, zal ik dezelfde assemblage meerdere keren moeten toevoegen als de lengte van de eerste een bepaalde lengte overschrijdt: 

- Als 0<L<3000 dan zou ik een V1-assemblage hebben (een enkele transportband)

- Als 3000<L<6000 dan zou ik een V2-assemblage hebben (2 transportbanden)

-... enz

Dus ik zou graag willen weten of we de montage kunnen kopiëren.

Ik weet dat we componenten kunnen verwijderen, dus het zou waarschijnlijk andersom kunnen werken, maar het probleem is dat er geen limiet is aan het aantal transportbanden...

Ik hoop dat het duidelijk is,

Bedankt

V.Brnt 

Hallo

Voor Driveworks weet ik het niet, maar waarom zou ik het niet via de configuraties via een Excel-tabel aansturen.

Hallo

Ja, het stelt je in staat om dat te doen. Maak eenvoudig een ALS-regel en wijzig de verwijderstatus van de gewenste objecten. 

Hallo!

Met DriveWorks Xpress zijn er veel beperkingen.

Zou je een aantal transportbandsecties kunnen vastleggen, ze kunnen rijden en ze kunnen verwijderen als je ze niet nodig hebt?

Met DriveWorks Solo en DriveWorks Pro is het heel goed mogelijk om te doen wat je zoekt.

U kunt bijvoorbeeld instanties vastleggen en beheren en componenten invoegen met behulp van regels.

De volgende link toont de verschillen tussen de versies:

http://www.driveworks.co.uk/products/compare/

Bekijk de demo van de transportband op DriveWorksLive.com:

http://web1.driveworkslive.com/Apps/Conveyor/

Vriendelijke groeten

Thomas 

Hallo

In DriveWorks Xpress is het mogelijk om uitschakelassemblages in te schakelen op basis van voorwaarden voor gebruikersinvoer.

Als je niet te veel assemblages hebt om te " dupliceren ", kan het eventueel op deze manier worden behandeld.

U hoeft alleen maar de montage te dupliceren om zo vaak als nodig te herhalen.

Houd echter rekening met de volgende beperkingen die specifiek betrekking hebben op DriveWorks Xpress :

• - Het is niet mogelijk om de locatie van de te genereren bestanden te controleren
  • - Het is niet mogelijk om de tekeningen te controleren (aanpassing van de schaal van de aanzichten en de positionering van sannotaties)
  • - Het is niet mogelijk om voorvallen van hetzelfde onderdeel te beheren (een onderdeel dat meerdere keren aanwezig is, zal noodzakelijkerwijs altijd in dezelfde toestand verkeren als het wordt gecontroleerd : geen verschillende configuraties en alle voorvallen worden samen geactiveerd of gedeactiveerd)
  • - Het is niet mogelijk om de geavanceerde parameters van het plaatwerk en de mechanisch gelaste functies te regelen. Alleen de afmetingen die op het scherm verschijnen als je dubbel klikt zijn controleerbaar.
  • - Het is niet mogelijk om het ene onderdeel te vervangen door een ander (uit een bibliotheek van standaardelementen).
  • - Het is niet mogelijk om een onderdeel te vervangen door een onderdeel dat eerder door de configurator is gegenereerd.

Als u daarentegen mogelijk een groot aantal " verschillende maar vergelijkbare " assemblages op aanvraag kunt monteren, zal DriveWorks Xpress u niet toestaan dit te doen zonder beperkende tegenhangers.

Dit zal echter mogelijk zijn in de professionele versie van DriveWorks.

DriveWorks Pro stelt u in staat om alles te verwerken wat de Xpress-versie niet toestaat, maar in het bijzonder :

• + Genereer dezelfde assemblage in verschillende varianten zo vaak als nodig is
  • + Genereer een assemblage op aanvraag door bestaande componenten of componenten die in een vorige stap zijn gegenereerd (bijvoorbeeld varianten van dezelfde typische transportband) te assembleren.
  • + Beheer het voorkomen van hetzelfde onderdeel (als hetzelfde onderdeel bijvoorbeeld in verschillende configuraties moet worden gebruikt; of als een onderdeel op de ene plaats moet worden verwijderd, maar op een andere plaats in dezelfde assemblage actief moet zijn)

Er is een voorbeeld dat vreemd veel lijkt op wat u vraagt op de DriveWorks-website.

Het wordt aangeboden op een webconfigurator, maar het is natuurlijk mogelijk om het gemakkelijker te doen in SOLIDWORKS rechtstreeks met DriveWorks Pro als het doel " gewoon " is om tijd te besparen voor een ontwerpbureau.

http://web1.driveworkslive.com/Apps/Conveyor/

Ik hoop dat dit u zal helpen bij uw zoektocht naar oplossingen voor deze behoefte.

BEWERKEN:

Ik deed er zo lang over om mijn antwoord te typen dat Thomas van DriveWorks zijn antwoord eerder postte dan ik:)

Dat gezegd hebbende, het voorgestelde voorbeeld is hetzelfde... Veel plezier met zoeken!

1 like

ac cobra 427: het is waar dat het met de configuraties zou kunnen werken, maar de configuraties moeten worden aangesloten op DriveWorks, anders is het geschroefd. Daar ga ik naar kijken.

Yves.T: Ik heb het net gedaan, maar het is niet gemakkelijk, is het mogelijk om een hele subassemblage te verwijderen. Ik heb overal gelezen dat je een functie kunt verwijderen, maar niet een complete subassembly...

thomas.guillard: Ja, met de Pro-versie kun je precies doen wat ik zou willen doen... Het enige wat je hoeft te doen is investeren :)

Hoi TLM, dankzij al je advies ben ik er bijna in geslaagd om te bereiken wat ik wilde (door hard te kijken en een beetje over mijn hoofd te wrijven).

Wanneer u regels geeft voor bestandsnamen, kunt u de functies "Unsuppress" en "Suppress" gebruiken die de subassemblage laten verdwijnen. Door ze te combineren met de logische functies "ALS", krijgt het formules zoals deze bijvoorbeeld:

=ALS( Lengte transportband<3000  , "U" , "S")

of opnieuw: 

=ALS( Lengte transportband <3000  , "S" , ALS( 3000<= Lengte transportband<6000  , "U" ,  ) )

Er is alleen één probleem, het is dat de manipulatie in de ene richting werkt, maar niet in de andere (een beetje lang om ^^ uit te leggen.

Dit probleem komt waarschijnlijk voort uit de 2e formule, zou je weten of het mogelijk is om de lengtevoorwaarde in het interval te zetten? Ik heb de indruk dat het daar vandaan komt, maar vertel het me als ik het mis heb.

Nogmaals bedankt voor uw zeer verrijkende advies over dit onderwerp.

Er zijn enkele problemen met uw tweede regel:

IF( Lengte transportband <3000  , "S" , ALS( 3000<= Lengte transportband<6000  , "U" ,  ) )

Ik zou liever schrijven:

ALS (transportbandlengte <3000  , "S", ALS (transportbandlengte <6000  , "U", "S")  )

Opmerkingen:

- Uw tweede test heeft geen interval nodig, deze tweede test wordt alleen uitgevoerd als de lengte groter is dan 3000. dus als ConveyorLength <3000 fout is, kun je gewoon testen of ConveyorLength <6000

- Als ConveyorLength < 3000 verkeerd is en ConveyorLength < 6000, heeft je liniaal helemaal niets geretourneerd, dus heb ik "S" toegevoegd om het te zeggen.

Bedankt Thomas, inderdaad een van de fouten was hier aanwezig! 

Nu is het probleem dat mijn tweede transportband die ik op de andere heb geënt niet wordt aangestuurd... Wanneer de lengte van de transportband echter wordt verwijderd<3000, maar wanneer 3000<L<6000, volgen de afmetingen van deel nr. 2 niet die van deel 1. Ik heb echter alle variabele odds van het tweede deel ingevuld in de spelregels...

Ik begin de hoop te verliezen dat het zal werken...

Hallo!

Heeft u ervoor gezorgd dat uw twee transportbanden verschillende namen hebben gekregen als ze anders worden gereden?

Wanneer u nieuwe sjablonen genereert, maakt DriveWorks Xpress bovendien een rapport in het taakvenster.

Neem een kijkje, het kan zijn dat DriveWorks de oorzaak van uw probleem in dit rapport heeft gemeld.

Thomas