Vreemd gedrag

Hallo allemaal,
Met de plaatmetaalmodule direct heb ik dit plaatwerk gemaakt (1/3 van een zeer platte kegel). Tot nu toe geen probleem

en als ik mijn stuk ontvouw, ziet het er zo uit
Een rechthoekige uitsnede :thinking:
VISIATIV FORUM 01.SLDPRT (121,7 KB)

Ik voeg mijn SW2023-bestand bij, als iemand een uitleg heeft

Hallo,
Voor de kegel raad ik je aan om het zo te doen:

• Bovenste foto → schets van de lage rand van de kegel
  • Maak een plattegrond // naar het bovenste vlak, verplaatst met de hoogte van de kegel
  • Maak op dit plan de schets van de hoge rand van de kegel
  • Gebruik de functie " Transition Fold" in smooth mode voor rollen of gebroken voor crunching.
    Normaal gesproken werkt de Unfolded goed (bij voorkeur met de K-factor).
    Succes...

Bewerking:

Voor mij komt het voort uit de functie die beschouwt dat het een rechthoek is die je vervormt om je kegel te krijgen.
Succes daarentegen met het zo doen! :rofl: :rofl: :rofl:
Zo laat ik de kegels (overgangsvouwfunctie en de volgende rol of overgangsvouw zoals je kiest, de twee werken):

En de ontvouwde is goed:
image

1 like

Inderdaad, normaal mag ik je wel, maar deze keer deed ik het anders en ik begrijp niet waarom het niet werkt. Mystery! Mystery!

Voor mij komt het voort uit de functie, het doel is om het materiaal te rekken (scannen), dus dev van m... :stuck_out_tongue_winking_eye:

Hallo,

Generatie met de functie " Geveegd Gevouwen Plaat" biedt een optie genaamd " Cilindrische/Kegelvormige Lichamen", die essentieel lijkt om een correcte ongevouwen te verkrijgen.
En het is waar dat het werkt... :sweat_smile:

1 like

Voor mij is het niet onmogelijk om de Ligne4@Esquisse3 te kiezen... :hot_face:

Ja, ik zag deze optie toen ik eerder keek.
Ik heb getest, HET WERKT :money_mouth_face:

En met goede reden: het bestaat niet.
Wees voorzichtig dat je het niet verwart: Ligne3@Esquisse4 <> Ligne4@Esquisse3
Dit is de profiellijn van de scan.

De logica lijkt hetzelfde te zijn als voor de functie van het afvlakken van een oppervlak, waarbij een zijde als vast wordt aangewezen.

Concentreer je!
Het moet ook zichtbaar worden gemaakt, dat is beter :face_with_monocle:
Er moet gezegd worden dat degenen die werken in een zwarte omgeving het niet makkelijk maken :rofl: