Hallo
Ik zal proberen zo duidelijk mogelijk te zijn in mijn uitleg door vereenvoudigde bestandsnamen te gebruiken.
Ter informatie, het is met de Connected-oplossing.
Ik heb een assemblage (01.asm), met een machinaal bewerkt onderdeel (01.prt) en het bewerkingsplan voor dit onderdeel (01.drw)
Ik dupliceer deze assemblage om een variant → 02.asm te maken
Ik heb wel gezegd om het plan mee te nemen.
Behalve dat hij een plannaam als 01_1.drw heeft gemaakt, terwijl ik logischerwijs 02.drw zou hebben gewild
Ik denk niet dat het een groot probleem is, ik verander de naam in de eigenschappen om het te veranderen in 02.drw
Als ik de 02.drw open is alles in orde, de link naar de 02.prt is prima.
Aan de andere kant, als ik het plan wil openen vanuit kamer 02.prt, opent het een 01_2.drw die het genereert ... Ik begrijp het niet...
Ik ging kijken naar de relaties van het 02.prt deel, maar ze vertelt me dat ze in relatie is tot het 02.drw plan. En als ik het vanaf daar open, genereert het een nieuw 01-03-plan voor mij.
Het probleem dat ik waarneem en dat een punt van zorg moet zijn, is de herziening, die anders is. Daar probeert hij de A.1 revisie te openen, terwijl hij tijdens het dupliceren de A_1.1 revisie heeft gemaakt
Dus hier is als je een oplossing voor dit probleem hebt?
Misschien om de link tussen deel 02.prt en plan 02.drw te herstellen? Maar hoe, ik weet het niet...
Dank u voor uw hulp.
Anthony
De eenvoudigste manier om deel + plan te kopiëren, is door via Pack and go (→ Pack and go-bestand) te gaan.
Heeft u geen spatie in de naam van het abonnement? Als de naam identiek is en de tekening op dezelfde plaats staat, zou deze deze vanuit de kamer voor u moeten openen (zelfs als de MEP-referentie niets met de kamer te maken heeft (deze is gebaseerd op de bestandsnaam)
1 like
Ik had dit 3D Experience-gedeelte misschien nog niet gezien?
Ik weet niet zeker of mijn antwoord gepast is als dat juist is.
Ja, 3D-ervaring, dat klopt!
@sbadenis het lijkt me inderdaad raar om door de verpakking te gaan en te gaan.
Nou, toen kwam ik voor een korte tijd uit Creo, de manieren om dingen te doen zijn niet vaak hetzelfde...
Maar ik vroeg om over te schakelen naar de normale versie en deze 3D-ervaring te verlaten, omdat het erg moeilijk is om bugs te vinden, omdat het een nieuwe oplossing is en nog steeds niet erg wordt gebruikt. Ik heb al genoeg moeite om me aan te passen aan SW op mijn een^^
Onder SW om een plan + onderdeel (of Assembly) te kopiëren, is het pakket en gaan ideaal, anders kopiëren en plakken van het plan + onderdeel, hernoemen van de 2 en klikken op het plan van de SW-referentieverkenner en je verandert de ref door die van het onderdeel en open en sla vervolgens op. Kortom, het is gemakkelijker om een rugzak te maken en te gaan...
Anders zijn er ook macro's die het werk doen.
1 like
ok bedankt voor de uitleg, ik zal testen!
Anders een nogal praktische truc in de 3D SW klikt met de rechtermuisknop op een onderdeel of een assemblage en " onafhankelijk maken " in het contextmenu.
Het probleem is dat er geen kopie van het plan wordt gemaakt.
Om dit te doen vond ik deze kleine macro erg interessant die op dezelfde manier werkt, maar door het plan tegelijkertijd te kopiëren, hoef je alleen maar een nieuwe knop te maken om de macro te starten die toegankelijk zal zijn in de snelkoppelingen (boven het contextmenu).
2 likes