Ik zit midden in een voorjaarsschoonmaak die al een paar maanden aan de gang is...
Naar aanleiding van de implementatie van een PDM in het bedrijf waar ik net in dienst ben getreden, heeft de dienstverlener wiens naam ik niet zal noemen (A... O) om een kopie van de Windows Server-database te starten, en door ongelukkige manipulatie om deze database gedeeltelijk te dupliceren in PDM en vervolgens volledig dan niet gearchiveerd enz. enz. = > resultaat, ik heb overal identieke bestanden in de kofferbak (gereedschapskisten, schroeven, commerciële elementen enz ....)
Ik had graag willen weten of iemand van jullie een oplossing heeft voor het maken van een lijst onder pdm die dubbele bestandsnamen en de toegangspaden daarvan groepeert om een hypothetische hernoemingstaak te starten die uiteindelijk zal resulteren in een bestandsverwijdering.
Zoals ik al zei staat het op de PDM-server, dus geen mogelijkheid om software als ccleaner te gebruiken.
De PDM accepteert duplicaten volledig wanneer het installatieprogramma de regel die duplicaten verbiedt niet activeert. Maar wees voorzichtig, want deze regel is een valstrik op zich, omdat het alleen het archiveren van bestanden voorkomt , niet het opslaan ervan in de lokale weergave. Het positieve punt van deze regel is dat het voorkomt dat je bijvoorbeeld een schroef dupliceert bij het gebruik van de PDM-boomkopie.
Van mijn kant, omdat ik de PDMTools- en CADTools-tools niet heb (dus ik kan niet zeggen wat ze kunnen doen), gebruik ik macro's in Excel om de kluis op te vragen en verwerking uit te voeren.
De query waarin u geïnteresseerd bent, maakt geen deel uit van de standaard EPDM-query's, dus u moet uw eigen SQL-query in een crp-bestand maken en deze in de tool importeren. Echter, zoals vermeld in punt 5: "Deze query's kunnen worden gemaakt door ervaren beheerders. Men moet echter wel een goede kennis hebben van de SQL-taal en de structuur van de database." anders afzien en uw dealer vragen om het te maken.
Anders kunt u ook via de EPDM-zoekfunctie een zoekopdracht maken op alle bestanden in uw kluis en vervolgens het resultaat exporteren naar een csv-bestand, dan moet u Excel spelen om dit allemaal te sorteren. Wees voorzichtig, afhankelijk van het aantal aanwezige bestanden kan de zoekopdracht (zeer) lang duren en kan het resultaat het aantal door Excel geaccepteerde regels overschrijden.
Mijn eerdere ervaring als CAD-beheerder stelt me in staat om veel dingen via de beheerinterface te doen , maar voor SQL, zelfs als ik al enkele elementen onder mijn riem heb, blijf ik voorzichtig over het onderwerp....
Ik heb het geprobeerd met de PDM-zoekfunctie, maar ik zal een paar punten moeten wijzigen om iets preciezer te zijn.
Nee, het is databaseverwerking aan de clientzijde. Het aanraken van de server of de SQL-database is nogal gevaarlijk op Solidworks PDM voor zover ik weet (kwestie van stabiliteit van de database).
De archiefserver slaat in een hexadecimaal formaat de fysieke bestanden op, die zelf in deze mappen zijn opgeslagen, en krijgen ook een hexadecimale naam die overeenkomt met het versienummer (versie 1 van een bestand krijgt bijvoorbeeld de naam 0000001.SLDPRT).
Vervolgens worden er koppelingen gemaakt tussen deze hexadecimale boom en de SQL-database. Uit het geheugen, door een bestand aan de clientzijde volledig te verwijderen, leegt de server de map met de bestanden en onderhoudt de map om inconsistenties te voorkomen.
@Cyril.f, ja ik gebruik liever de SQL-zoekfunctie als laatste redmiddel,
of zoals ik in een ander leven had gemaakt, een wekelijks rapport van mensen die meer dan X dagen bestanden hadden uitgepakt zonder archief.=> maar niet erg effectief vanwege de complexiteit voor een BE van + 20 mensen
Ik begrijp het "Nee" niet? Of het nu gaat om de rapportbouwer of de zoekfunctie, deze worden aan de clientzijde gebruikt, de query's voor het maken van rapporten moeten worden geschreven door mensen die bekend zijn met hun onderwerp zoals bepaald, maar deze query's lezen alleen SQL-databases.
@d.roger heb ik geantwoord over mijn gebruik van macro's die niet gebaseerd zijn op SQL-query's. Ik twijfel niet aan het feit dat er query's worden uitgevoerd om de SQL-database te doorzoeken.